W podstawie zawieram:
1) Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2017, poz. 489 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach w sprawach o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego (Dz.U. poz. 1467)
3) Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 1518, z późn. zm.)
4) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r. 1257)
5) Jeśli posiada ziemię to dodaje: Obwieszczenie w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego - czekamy na obwieszczenie za 2016 rok
6) Jeśli posiada firmę (karta/ryczałt) to dodaje: Obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie wysokości dochodu za rok 2016 z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (M.P. poz. 766)
W pierwszym rzędzie podkreślić należy, że decyzję administracyjną oprzeć można wyłącznie na przepisie prawa o charakterze powszechnie obowiązującym. Należy przez to rozumieć jedynie przepis prawa zawarty w ustawie, rozporządzeniu lub w akcie prawa miejscowego (art. 87 ust. 2 Konstytucji RP).
Konstytucja:
ŹRÓDŁA PRAWA
Art. 87.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty prawa miejscowego.
Podstawą prawną decyzji administracyjnej nie mogą zatem być samoistne uchwały Rady Ministrów (tj. wydane bez upoważnienia zawartego w ustawie) bądź zarządzenia Prezesa Rady Ministrów i ministrów ani też inne akty prawotwórcze kierownictwa wewnętrznego (okólniki, wytyczne, instrukcje)[2], a także uchwały organów samorządu terytorialnego niebędące aktami prawa miejscowego.
Obwieszczenie nie jest podstawą prawną
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare