Jak to w końcu jest? - Fundusz alimentacyjny, Zaliczka alimentacyjna

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 09 kwie 2015, 8:08

Kto w podpisie TW? Może być kierownik MOPS?
I czy jak wierzyciel to Burmistrz, NIP Regon Adres Urzędu to w F5 nazwa i adres siedziby któremu nalezy przekazac wyegzekwowaną naleznośc moze być MOPS?
Zosia123


Napisano: 09 kwie 2015, 9:26

Jeśli Wierzycielem jest Burmistrz to on powinien podpisywać tytuł wykonawczy, kolejno NIP, adres siedziby Wierzyciela, natomiast w pozycji F5 i F6 należy wpisać np. MOPS i jego nr konta. Pozdrawiam
KyNyO

Napisano: 09 kwie 2015, 9:30

Dziękuję, tak mi się wydawało. Problem jest z Urzędem Skarbowym. Otóż mówią, że tak być nie może, bo jak wprowadzają nasze konto z pozycji F6 to wyskakuje im NIP REGON urzędu (wierzyciela) i mówia ze bedzie problem z przekazywaniem pieniedzy:(.
Zosia123

Napisano: 09 kwie 2015, 9:44

no tak jak chcą szukać dziury to znajdą, w poz. F5 i F6 nie ma mowy o tym, że to wierzycielowi bezpośrednio należy przekazać wyegzekwowane pieniążki, pisze tam tylko o podmiocie na rzecz którego należy przekazać środki, więc MOPS jest jak najbardziej takim podmiotem działającym w imieniu Wierzyciela - Burmistrza. A myślę, że Wierzyciel ma swoje konto, tak samo jak i MOPS. Więc nie powinno być żadnych problemów. Pozdrawiam
KyNyO

Napisano: 09 kwie 2015, 9:54

A w pozycji F7 kto podpisuje?
Wioletka

Napisano: 09 kwie 2015, 10:28

tytuł w poz. F7 podpisuje Wierzyciel tj. Wójt, Burmistrz lub Prezydent. Pozdrawiam
KyNyO

Napisano: 09 kwie 2015, 12:20

Jest to w końcu tak:
Wierzycielem jest jednoosobowy organ wykonawczy gminy którym jest wójt,burmistrz,prezydent.
Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy jednostki budżetowej - urząd gminy (urząd obsługujący wierzyciela).
OPS jest jednostką budżetową powołaną przez radę gminy w celu wykonywania określonych zadań gminy.
Zarówno gmina, urząd gminy i OPS mogą posiadać oddzielne regony,nipy i rachunki bankowe.

Dyrektor/kierownik OPS wykonując zadanie FA posiada upoważnienie wierzyciela do działań związanych z wykonywaniem tego zadania w tym do prowadzenia windykacji zwrotów FA. W TW-1 wymagany jest podpis osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela czyli dyrektora/kierownika ośrodka.
W F6 - nr rach. ośrodka F7- podpis dyrektora/kierownika ośrodka.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 09 kwie 2015, 12:48

Moze mi ktos pomoc bo mam podobny problem - do tej pory egzekucje robil prezydent miasta - nipy pieczatki, podpisy tylko konto bylo MOPR-u . W tej chwili Prezydent stwierdzil. ze mimo wszystko (z uwagi, ze nie bylo i nie ma nadal zapisu, ze mozna przekazac te zadania do Mopru) przekaze te zadania do MOPR-u. Oczywiscie nikt sie temu nie sprzeciwia. Jak to teraz wykonywac- nip ma byc nadal prezydenta, wierzycielem ma byc nadal prezydent czy mopr? Wszystkie pisma powinny byc jako mopr czy prezydent (te o wplatach i inne) Wiem, ze dyrektor mopru ma to podpisywac. Dla mnie to jest paranoja.Ktos moze mi pomoc ??
mopr35

Napisano: 09 kwie 2015, 14:17

Zosia 123 jaki Dz.U dajesz w podstawę prawną tytułu?
Kasia~~

Napisano: 09 kwie 2015, 15:21

art.26 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postepowaniu(Dz.U.z 2014 poz. 1619 z późn. zm.)
Zosia123



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem