Osoba żądała zmiany decyzji z 2021 roku w zakresie prawidłowego przedłużenia decyzji covidowej (wydanej na podstawie art. 15h) orzekającej o przyznaniu prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego.
Decyzją covidową z czerwca 2021r. !!!!!! (wydaną po 15 miesiącach od dnia utraty daty ważności dotychczasowego orzeczenia o niepełnosprawności (luty 2020), mimo złożenia w przepisowym terminie wniosku do MZON) organ przyznał (nie przedłużył, tylko przyznał) prawo do tego dodatku od lutego 2020 do czerwca 2020 (tj. do dnia wydania nowego orzeczenia przez WZON od którego osoba odwołała sie do Sądu Rejonowego i sąd wydał wyrok zmieniając orzeczenie WZON o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności na orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności. wyrok sądu stał się prawomocny w lutym 2021, a jego odpis z klauzulą prawomocności wydany został dopiero w maju 2021 roku), zamiast przedłużyć na podstawie ustawy covidowej to ustalone wcześniej prawo na okres do wydania wyroku, czyli faktycznego wydania nowego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności.
Pierwsze postanowienie dotyczyło odmowy wszczęcia postępowania ze wskazaniem ww okresu od do, a drugie postanowienie dotyczyło innego okresu od do na kolejny okres zasiłkowy, który jak wiadomo obwarowany jest złożeniem nowego wniosku o dodatek do ZR.
Pomijam fakt, iż organ poplątał trzy różne sprawy i odmówił wszczęcia postępowania wskazując, że odmawia w zakresie przyznania prawa do dodatku za ww okres od do ponieważ zdaniem organu poprzednia sprawa po odwołaniach i skargach zakończyła się identyczną odmową wszczęcia postępowania, gdyż wówczas osoba nie wniosła wniosku o taki dodatek.
