kup a wypłata tylko dodatku stażowego - Kadry

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
Wybrane tematy:
Przejście z asystenta rodziny na prac.soc. limit do 2000 z zfśś ubezpieczenie członka komisji przeciwalkoholowej Wypowiedzenie umowy o pracę zgłoszenie osoby przez płatnika Zatrudnienie obywatela Ukrainy

Napisano: 24 kwie 2020, 16:29

Witam , proszę bardzo o podpowiedź: pracownik cały m-c chorował ma juz zasiłek chorobowy który wypłaca mu ZUS - ja wypłacam tylko dodatek stażowy zgodnie z regulaminem, dodatek ten jest bez zus ale jest podstawą podatku czy stosuję koszty uzyskania przychodu - gdy je zastosuję wychodzi mi niższy podatek? z góry bardzo dziękuje za podpowiedź - nie mogę dodzwonić się na krajową informacje skarbową.
kasiak1
Stażysta
Posty: 71
Od: 12 maja 2014, 11:52
Zajmuję się:


Napisano: 29 kwie 2020, 11:33

ja mam taka sytuację, że osoba była cały mc na zasiłku opiekuńczym i wypłaciła stażowy, zastosowałam kup;
Stosowanie kosztów

"Koszty uzyskania przychodów należy uwzględnić zawsze gdy:

pracownik otrzymał jakikolwiek przychód ze stosunku pracy, bez znaczenia jest jej wysokość i ilość przepracowanych dni,
są wypłacane ze środków pracodawcy, i tutaj ważna jest informacja; wynagrodzenie chorobowe też jest wypłacane przez pracodawcę, gdy zatrudnia on więcej niż 20 osób, a więc należy również przy takim tytule wynagrodzenia uwzględnić koszty,
gdy wypłata wynagrodzenia następuje już po ustaniu stosunku pracy, np. wypłacamy wynagrodzenie 10 następnego miesiąca a stosunek pracy ustał w ostatnim dniu miesiąca. Również gdy wypłacamy zaległy ekwiwalent za urlop lub tzw. „trzynastkę”, nawet parę miesięcy po ustaniu stosunku pracy należy uwzględnić „kup”." to fragment artykułu :
https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit ... i-jak.html
mgops7
Starszy referent
Posty: 585
Od: 13 paź 2017, 13:51
Zajmuję się: płace, księgowość

Napisano: 13 maja 2020, 12:29

"Kiedy nie stosować kosztów uzyskania przychodu
Pracodawca nie może zastosować kosztów uzyskania przychodu wtedy, gdy:
- pracownik cały miesiąc przebywa na urlopie bezpłatnym,
- pracownik przebywa cały miesiąc na zwolnieniu lekarskim i otrzymuje z tego tytułu zasiłek chorobowy (wypłacany przez ZUS),
- pracownik przebywa cały miesiąc na zasiłku macierzyńskim,
- pracownik wykonuje dla pracodawcy odrębną pracę, za którą poza wynagrodzeniem otrzyma zapłatę. Wtedy koszty wlicza się w wynagrodzenie zasadnicze, a pomija w dodatkowym, w celu uniknięcia naliczenia dwukrotnie kosztów w tym samym miesiącu."
Aisab48
Stażysta
Posty: 123
Od: 07 sie 2019, 12:57
Zajmuję się: K/P


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x