Nowy "lepszy" Płatnik - korekty - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 25 maja 2023, 9:36

Próba korekty za styczeń 2023. Trzeba dołożyć dwie osoby z "zerami". Narzędzia - Twórz dokumenty - Dokumenty rozliczeniowe - na podstawie dokumentów wysłanych do ZUS - identyfikator 52-01-2023 (bo była już jedna korekta) i tworzy się zestaw (53-01-2023) zawierający dane z pierwszej korekty. Dodałem osoby i przy próbie użycia na RCA Narzędzia - Usuń powtarzające się pozycje raportu, otrzymuję komunikat "W dokumencie brak powtórzonych pozycji rozliczeniowych". Poprzednia korekta, z której tworzę ww. ma status "Błędy przetwarzania". Czy to może być powodem takiego stanu rzeczy? Przeczy temu co prawda fakt, że analogiczna sytuacja ma miejsce przy próbie korekty za luty 2023, gdzie korekta 52 ma status "Brak błędów przetwarzania". Jakieś sugestie, pomijając podjęcie próby korekty przez PUE.
PS. Dodam tylko, że jak usunę ręcznie pozostałe pozycje raportu i zostawię tylko te dwie, które koryguję, to otrzymuję błąd krytyczny - Brak kompletu rozliczeniowego z ZUS za podany okres. Wyniki weryfikacji i wyliczeń bez tych danych mogą być błędne.
Nowka
Referent
Posty: 392
Od: 19 lut 2020, 11:40
Zajmuję się: ŚR/ŚW/FA/DS/CP/DM


Napisano: 26 maja 2023, 8:12

Nikt na nowym Płatniku nie miał problemów z korektami? :)
Nowka
Referent
Posty: 392
Od: 19 lut 2020, 11:40
Zajmuję się: ŚR/ŚW/FA/DS/CP/DM

Napisano: 26 maja 2023, 8:45

my pracujemy na wersji 10.02.002 (program na bieżaco aktualizowany) i robimy korekty bez problemu
mgops7
Podinspektor
Posty: 1580
Od: 13 paź 2017, 13:51
Zajmuję się: płace, księgowość

Napisano: 26 maja 2023, 9:37

mgops7 pisze:
26 maja 2023, 8:45
my pracujemy na wersji 10.02.002 (program na bieżaco aktualizowany) i robimy korekty bez problemu
Też pracuję na najnowszym sofcie, ale o ile dwie metryki wstecz robiłam korekty bez problemu, tak teraz sytuacja wygląda jak wyżej :(
Nowka
Referent
Posty: 392
Od: 19 lut 2020, 11:40
Zajmuję się: ŚR/ŚW/FA/DS/CP/DM

Napisano: 26 maja 2023, 10:12

to może nie usuwać tylko wysłać cały komplet, jeśli przejdzie, poza tym nie tworzy się na podstawie wysłanych, tylko pierwsza opcja "pobranych..."; jeśli poprzednia wersja nie wchodzi, to biorę wcześniejszy miesiąc i "dopasowuje"
mgops7
Podinspektor
Posty: 1580
Od: 13 paź 2017, 13:51
Zajmuję się: płace, księgowość

Napisano: 26 maja 2023, 10:18

Może trzeba zarchiwizować błędnie przetworzony zestaw dokumentów )taka podpowiedż dostałam kiedyś od Pań z ZUSu i pomogło)
Pod linkiem jest opis jak robimy archiwizacje
https://inforfk.pl/aktualnosci/4697743, ... ownie.html
jasmin1979
Stażysta
Posty: 53
Od: 17 lis 2020, 15:36
Zajmuję się: Księgowość

Napisano: 30 maja 2023, 10:56

Też pracuję na płatniku 10.02.002. Również miałam ostatnio problem z korektą i komunikat : Brak kompletu....itd. Spróbuj zaktualizować program Administracja - Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika. U mnie też nie widziało kompletu rozliczeniowego. Po zaktualizowaniu wyłączyłam i włączyłam program i zweryfikowałam komplet który korygowałam. Zerknij na datę na komputerze czy przypadkiem nie masz przestawionej bo wtedy też będziesz miał problem z wysyłkami. Ja często tworzę korekty na pierwszym komplecie który wysyłam do ZUS. W RCA usuwam wszystko i dodaje te osoby których korekta dotyczy. Jeśli nie wysłałeś kompletu to nie ma potrzeby archiwizować. I ZUS nie chce też całego kompletu, żeby im wysyłać jedynie korygowane pozycje.
lila1111
Praktykant
Posty: 35
Od: 14 paź 2020, 13:54
Zajmuję się: ks



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x