podopieczny, który zmarł. Czy wydajemy decyzję? - Wzory pism

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 19 ]

Napisano: 13 lis 2012, 16:18

Witam. Proszę o podpowiedz co robimy jeśli podopieczny otrzymywał od nas zasiłek stały i był ubezpieczony i zmarł. Czy wystawiamy decyzje? Jakich dokumentów wymagać od pracownika do zakończenia wypłaty zasiłku i wyrejestrowania z ZUS?
Proszę o podpowiedz.
~Baska


Napisano: 13 lis 2012, 16:19

nie
~ggg

Napisano: 13 lis 2012, 16:31

to jakiego dokumentu mam zarządać?
~Baska

Napisano: 13 lis 2012, 16:32

od pracownika socjalnego
~Baska

Napisano: 13 lis 2012, 16:47

wydajemu decyzję o wygaśnięciu z uwagi na zgon

- art. 104, art. 162 § 1 pkt 1 oraz art.162 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
~DOLORES

Napisano: 13 lis 2012, 16:47

u nas przy świadczeniach rodzinnych bierzemy akt zgonu i wystawiamy decyzję wygaśniecia art.162 & 1 pkt. 1 - stała sie bzeprzedmiotowa
~ana

Napisano: 13 lis 2012, 16:51

Dzięki. mam jeszcze jedno pytanie na kogo wystawiacie decyzję?
~Baska

Napisano: 13 lis 2012, 16:53

I tak samo jest w pomocy społecznej, jeżeli umrze w schronisku, w dps, jeżeli ma stały to piszemy o wygaśnuięciu.

Zgodnie z art. 162 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego organ administracji publicznej, który wydał decyzję w pierwszej instancji, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli decyzja stała się bezprzedmiotowa, a stwierdzenie wygaśnięcia takiej decyzji nakazuje przepis prawa albo gdy leży to w interesie społecznym lub w interesie strony.

Z posiadanych dokumentów (akt zgonu) wynika iż dnia 10.06.2012r. – Pan ..................zmarł.
Wobec powyższego decyzja przyznająca świadczenie w postaci zasiłku stałego wraz z opłacaniem składki na ubezpieczenie zdrowotne stała się bezprzedmiotowa, dlatego postanowiono jak w sentencji decyzji.

~DOLORES

Napisano: 13 lis 2012, 22:40



(pieczątka organu administracji publicznej) (miejscowość, dnia)

Dotyczy zmarłego(ej):
Pan(i)
ul.
00-000
Decyzja nr ...................
Na podstawie art. 104, art. 162 § 1 pkt 1 k.p.a. (t.j. Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) w związku z art. 37/art. 38/art. 50* oraz art. 14 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.) oraz zarządzenia Prezydenta Miasta ......................................... nr ................ z dnia ......................................... w sprawie udzielenia pełnomocnictwa szczególnego pracownikom Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w .......................................... do wydawania decyzji administracyjnych, stwierdzam:
wygaśnięcie z dniem .......................................... decyzji nr .................... z dnia .......................................... w sprawie przyznania świadczenia z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego/okresowego/specjalistycznych usług opiekuńczych*.
Uzasadnienie
Stwierdza się, że strona zmarła w dniu ................................... W związku z tym na podstawie art. 162 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego konieczne jest stwierdzenie wygaśnięcia decyzji nr .................... z dnia ............................................ w sprawie przyznania świad¬czenia z pomocy społecznej w formie zasiłku okresowego/specjalistycznych usług opiekuńczych* z uwagi na to, iż stała się ona bezprzedmiotowa. Do dnia zgonu strona nie odebrała przysługującego jej świadczenia za miesiąc ........................................... r. w wysokości ....................... zł (tylko zasiłek stały i okresowy)*.
Stwierdzenie wygaśnięcia ww. decyzji leży w interesie społecznym, wynika¬jącym z konieczności zapewnienia realizacji zasiłku stałego/okresowego/specjalistycznych usług opiekuńczych* wyłącznie osobom uprawnionym do tego świadczenia na podstawie art. 37/art. 38/art. 50* ustawy o pomocy społecznej.
Wobec powyższego decyzja jest uzasadniona i należało orzec jak wyżej.
Środki odwoławcze
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia
otrzymania decyzji.
Decyzję otrzymują:
1. Pracownik socjalny
2. a/a

~AK

Napisano: 23 lis 2012, 15:11

Pracownik socjalny nie jest stroną w w/w temacie. Mieliśmy kontrolę i śmieli się, a nawet wstydzili, że nie znamy przepisów dot. kto powyższą decyzję ma otrzymać ( tak nasza kierownik też wydawała decyzję). Taka decyzja jest wkładana do akt osoby zmarłej i koniec. Powiedzie, co pracownik socjalny ma z tą osobą wspólnego.
Jeszcze jedno, kto ma się od tej decyzji odwołać. Pracownicy czytajcie przepisy!!!!!!!! - śmiech na sali.
~~gopsik



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 19 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x