podpisy elektroniczne i e-doręczenia - dobre praktyki - Świadczenia rodzinne

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 1 ]

Napisano: 09 cze 2025, 7:21

Może podzielicie się swoimi wypracowanymi dobrymi praktykami w zakresie elektronicznego podpisywania i wysyłania dokumentów?
Jaki obieg plików, kto odpowiada na jakim etapie, jakie narzędzia używacie?


Przy okazji: czy testowaliście już program Merkury (od INFO-r) do e-doręczeń?

Co uważacie - przyda Wam się? Będziecie kupować licencję?

Czy nie widzicie takiej potrzeby, bo inaczej macie zorganizowany obieg dokumentów i wysyłanie przez skrzynkę do e-doręczeń?


Z perspektywy pracownika - pewnie wygodna jest ikona w systemie dziedzinowym, która przekierowuje dokument do skrzynki nadawczej.
Ale z drugiej strony - przynajmniej u nas nie wszystkie dokumenty są tworzone pod systemem dziedzinowym, więc wtedy znika ten atut.

Z perspektywy osoby podpisującej - to dodatkowy program, w który trzeba wejść, żeby podpisać plik (nie wiem, czy da się kilka jednocześnie, bo nie udało się przetestować - ale jeśli nie, to jest to na minus). Co więcej - kolejnym krokiem po podpisie jest wysyłka, czyli spada to na osobę podpisującą.

Nie wiem też, czy dobrym rozwiązaniem jest dostęp dla wszystkich pracowników merytorycznych - wtedy trudniej nad tym zapanować i rozmywa się odpowiedzialność, kto i jakie potwierdzenia doręczenia pobrał. A żeby zaktualizował się status w systemie dziedzinowym, to prawdopodobnie trzeba najpierw pobrać te potwierdzenia w Merkurym.
Może lepiej, gdy nad wysyłaniem i odbieraniem czuwa konkretny pracownik...?

Mam mieszane odczucia - dlatego pytam Was o zdanie :)
D.C.
Stażysta
Posty: 154
Od: 26 cze 2024, 20:01
Zajmuję się: ŚR, FA, DM, KDR, CP i inne



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 1 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x