Nie zaplanowałam wypłaty odprawy emerytalnej na ten rok, ponieważ pracownik, który w ubiegłym roku osiągnął wiek emerytalny cały czas twierdził, że nie chce iść na emeryturę. Przecież nie można nikogo zmusić do przejścia na emeryturę...Teraz praktycznie z dnia na dzień dostałam informacje od kierownika, że pracownik za 5 dni przechodzi na emeryturę i trzeba wypłacić mu odprawę. Oczywiście rozumiem, że mu się należy i powinna być wypłacona w ostatnim dniu zatrudnienia. Plan wiadomo jest jeszcze na takim poziomie, że pozwalałby na wypłatę odprawy ale to są środki na pensje dla pracowników, zaplanowane do końca roku. Chcę wystąpić do skarbnika o uzupełnienie planu z powodu niezaplanowanej odprawy. Czy ja dobrze myślę? Teraz dopiero wychodzi, że pracownik już tydzień temu rozmawiał z kierownikiem o odejściu, kierownik zgodził się rozwiązać umowę ale całkowicie pominięto mnie w ustaleniach finansowych z tym związanych. Pomóżcie proszę...