Pracownik przechodzi na emeryturę - pomocy - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 09 mar 2023, 10:58

Nie zaplanowałam wypłaty odprawy emerytalnej na ten rok, ponieważ pracownik, który w ubiegłym roku osiągnął wiek emerytalny cały czas twierdził, że nie chce iść na emeryturę. Przecież nie można nikogo zmusić do przejścia na emeryturę...Teraz praktycznie z dnia na dzień dostałam informacje od kierownika, że pracownik za 5 dni przechodzi na emeryturę i trzeba wypłacić mu odprawę. Oczywiście rozumiem, że mu się należy i powinna być wypłacona w ostatnim dniu zatrudnienia. Plan wiadomo jest jeszcze na takim poziomie, że pozwalałby na wypłatę odprawy ale to są środki na pensje dla pracowników, zaplanowane do końca roku. Chcę wystąpić do skarbnika o uzupełnienie planu z powodu niezaplanowanej odprawy. Czy ja dobrze myślę? Teraz dopiero wychodzi, że pracownik już tydzień temu rozmawiał z kierownikiem o odejściu, kierownik zgodził się rozwiązać umowę ale całkowicie pominięto mnie w ustaleniach finansowych z tym związanych. Pomóżcie proszę...
Elena111
Stażysta
Posty: 79
Od: 18 lut 2021, 9:42
Zajmuję się: Księgowość, Płace


Napisano: 09 mar 2023, 12:16

można zrobić przeniesienia między działami w przypadku wolnych środków np.- 85230-3110/+85219-4010 lub innych,

przeniesienie przejdzie przez sesje i do końca roku wyrównasz brak

lub

prośba o zwiększenie planu w związku z zaistniałą sytuacją, to zależy od ustaleń z kierownictwem
Asik1
Praktykant
Posty: 21
Od: 23 maja 2019, 14:27
Zajmuję się: księgowość

Napisano: 09 mar 2023, 15:03

ale przecież masz środki na jego wypłatę to pokryjesz odprawę i będzie dobrze
monia77
Podinspektor
Posty: 1070
Od: 31 mar 2017, 9:14
Zajmuję się: Główny księgowy GOPS



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x