witam, czy sporządzacie płatności na podstawie dokumentów pro-forma - rachunki lub faktury?
właśnie dostałam taki rachunek, wcześniej unikałam tego typu płatności i dokumentów jeśli można było:)
A na szkoleniu mówili że pro forma nie jest dowodem do zapłaty a w związku z tym nie powinno się dokonywać na tej podstawie wydatków. A jeżeli tak jak pisze ewa takiej faktury nie księguje się to rzeczywiście jest to wydatek bezpodstawny.
Jeśli to dotyczy zamówienia czegoś, np mebli itp niech firma wystawi ci \"zamówienie\" z widniejącą wartością oraz numerem rachunku bankowego i na tej podstawie zapłać.
faktury proforma to nic innego magdo jak zamówienie jakiejś usługi lub towaru , na jej podstawie robi się zapłatę i podpina pod wyciąg bankowy w koszty ujmujesz fakturę która otrzymasz później i czym twoim zdaniem zamówienie wystawione prze firmę bedzie się różnić od faktury proforma , niczym tylko nagłówkiem
jak dostaje fakture pro-forma to dzwonie do firmy i prosze o przeslanie normalnej faktury ktora oplacam dopiero jak przyjdzie. Pro-forma jak dla mnie jest po to by wyrazic akceptacje np na zakup, napewno nie jest dokumentem ktory ksieguje. Ale to moje zdanie.
faktura pro-forma jest dokumentem, na podstawie którego dokonuje się zapłaty. Pracowałam też w firmie produkcyjnej i pro-formy jak najbardziej przewijały się przez moje ręce i nigdy nie było problemu z płatnościami na ich podstawie. Tu w OPS też płace proformy raz na jakiś czas i nikt mi głowy nie urwał.