rezygnacja z emerytury - Świadczenia rodzinne

Strona 1 z 2    [ Posty: 13 ]

Napisano: 06 paź 2021, 8:48

witajcie, chciałabym poznać wasze zdanie i jak praktykujecie w takiej kwestii, chodzi o świadczenie pielęgnacyjne i w tym celu osoba zawiesza emeryturę
w jednej sprawie SKO pouczyło nas, że powinniśmy poinformować wnioskodawcę o możliwości zawieszenia emerytury
ale co dalej, poinformujemy o tym, osoba zawiesi tą emeryturę i wówczas należy przyznać ŚP????? czy dalej odmowa i sprawa do SKO?????
proszę podpowiedzcie jak to u was wygląda, jestem początkująca w tym temacie, a wy pewnie macie już większe doświadczenie...
GOPSwlkp
Stażysta
Od: 11 lut 2021, 13:48
Zajmuję się: Świadczenia rodzinne i dodatki mieszkaniowe

Napisano: 06 paź 2021, 9:04

kiedyś była mowa o tym, że "ustalone prawo do emerytury" nie wygasa, zawieszenie prawa nie oznacza, że ktoś nie ma ustalonego prawa - koło się zamyka
mam sprawę w SKO - czekam... tylko u mnie Pani nie chciała nawet zawiesić ...
... ale coś się dzieje idzie zmiana mają mieć wyrównanie do wysokości świadczenia pielęgnacyjnego
madzix
Podinspektor
Od: 08 gru 2014, 13:14
Zajmuję się:

Napisano: 06 paź 2021, 9:35

ale co w sytuacji, kiedy osoba dostarczy mi decyzję o zawieszeniu? czy wtedy należy przyznać ŚP? w naszej ustawie nie ma mowy na ten temat...
GOPSwlkp
Stażysta

Napisano: 06 paź 2021, 9:45

@madzix To o czym mówisz dotyczyć ma tylko konkretnego przypadku a nie wszystkich osób z emeryturą.

@GOPSwlkp Skoro SKO przesłało sprawę do ponownego rozpatrzenia dając wam konkretne wytyczne to je realizujesz. SKO na pewno wskazało wam jak interpretować zawieszenie emerytury i tego powinnaś się trzymać. Jeżeli strona zawiesza a to jest jedyna podstawa do odmowy (bo rozumiem datę powstania niepełnosprawności również wam wyrzuciło SKO) to przyznajesz SP. Skoro sprawa przeszła przez SKO to raczej wam nikt tego nie zarzuci. Jak masz z tym problem to brnij dalej w odmowę.
Szarak
Awatar użytkownika
VIP
Od: 22 mar 2017, 12:14