Mam skargę na pracownika socjalnego od klienta , który co miesiąc składa nawet dwa podania o przyznanie zasiłku celowego. Ciągle przychodzi i przegląda akta i chce aby pr. socj. mu odbijał i potwierdzał za zgodność z oryginałem Pr. socjalny nie chciał odbić i on napisał skargę . Czy pr. socjalny musi zawsze odbijać dokumenty dla klientów. Proszę o pomoc w tej sprawie.
§ 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony. Czy robienie co miesiąc kopii jest rzeczywiście konieczne i niezbędne dla jego interesów? Sądzę, że nie. I w tym kierunku należy pójść, może niech klient udowodni jak ważny jest ten interes.
t.franek - kłania się dobre wychowanie.
Powiem jak "moje" SKO: skarga jest zasadna, aczkolwiek z innych powodów niż wskazuje strona
Jeśli pracownik kserował materiały i podbijał za zgodność to tracił czas pracy i narażał pracodawcę na nieuzasadnione koszty, a ponadto wykazywał daleko idącą niekompetencję.
Klient ma prawo wglądu do materiału i robienia na swój koszt odpisów i fotokopii. Jeśli potrzebuje (ma ważny interes prawny) materiałów na zewnątrz to musi to udowodnić np. wezwaniem lub uprawdopodobnić uzasadniając swój wniosek o wydanie kopii. Bezwzględne prawo dostępu do akt i roszczenia dot. kserowania dokumentów na widzimisię strony i na koszt organu - to nie to samo.
jakobos, z czego wynika wykonywanie odpisów i kopii na własny koszt klienta?
Jak logicznie wyjaśnisz, że wykonywanie czynności, związanych ze stanowiskiem, to strata czasu i nieuzasadnione koszty?