Ja wykazałam tylko i wyłącznie koordynatora projektów unijnych, kierownika nie - bo nie ma takiego wiersza, księgowej nie, bo mamy główna księgową (sprawdzałam i kod zawodu jest inny), dla pracowników socjalnych też nie ma wiersza.
Może się komuś przyda - nie wszystkie opisy ale większość. (do 4 szczebla).
Nazwa: Wyżsi urzędnicy administracji publicznej Kod: 1112 Synteza: Wyżsi urzędnicy administracji publicznej kierują jednostkami organizacyjnymi struktury administracyjnej na szczeblu centralnym, lokalnym i samorządowym; nadzorują interpretowanie i wdrażanie polityki rządowej i prawodawstwa przez organy administracji publicznej; reprezentują kraj poza jego granicami i działają w jego imieniu; planują, organizują, nadzorują, kontrolują i oceniają działalność organów administracji publicznej na szczeblu lokalnym, wojewódzkim, regionalnym i krajowym, zgodnie z prawodawstwem i polityką ustanowionymi przez organy administracji publicznej i organy ustawodawcze; doradzają organom administracji publicznej w kwestiach politycznych. Grupa ta obejmuje na przykład sekretarzy generalnych w kancelariach: sejmu, senatu, rządu, prezydenta, podsekretarzy stanu, dyrektorów generalnych w ministerstwach oraz wyższych urzędników placówek dyplomatycznych. Zadania: zawodowe: Zadania wykonywane przez wyższych urzędników administracji publicznej zazwyczaj obejmują: kierowanie określoną jednostką struktury organizacyjnej, przygotowywanie projektów ustaw lub projektów decyzji oraz zmian do nich; ustanawianie celów organów administracji publicznej lub agencji rządowych zgodnie z prawodawstwem i polityką państwa; formułowanie lub zatwierdzanie i ocenianie programów oraz procedur dotyczących wdrażania polityki państwa w oparciu o wspólne działania i konsultacje z rządem; dokonywanie przeglądu, ocenianie i zatwierdzanie dokumentów, akt i sprawozdań prezentowanych przez przedstawicieli władz samorządowych oraz instytucji centralnych; opracowywanie odpowiednich procedur i wytycznych do przeprowadzania kontroli budżetu; koordynowanie działań z innymi urzędnikami wyższego szczebla w administracji publicznej; przedstawianie do oceny programów politycznych i budżetu komisjom legislacyjnym i komitetom rządowym; pomoc w interpretowaniu i wdrażaniu polityki i prawodawstwa państwa przez organy administracji publicznej i agencje rządowe. Do ich zadań może także należeć kontrolowanie i ocenianie pracy podległych pracowników.
Nazwa: Dyrektorzy generalni i zarządzający Kod: 1120 Synteza: Dyrektorzy generalni i zarządzający kierują przedsiębiorstwami i organizacjami; formułują politykę, planują, nadzorują, koordynują i oceniają główne funkcje przedsiębiorstwa lub organizacji przy wsparciu kadry kierowniczej, mając na uwadze cele i zadania określone przez organ założycielski, radę nadzorczą, przed którymi odpowiadają za podejmowane działania i ich wyniki. Grupa ta obejmuje na przykład dyrektorów do spraw administracyjnych, do spraw badawczo rozwojowych, personalnych, finansowych, handlowych, marketingu, rozwoju biznesu, sprzedaży, technicznych, wykonawczych, prezesów, rektorów, syndyków. Zadania zawodowe: Zadania wykonywane przez dyrektorów generalnych i zarządzających zazwyczaj obejmują: działania dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa lub organizacji w zakresie planowania, kierowania i koordynowania; dokonywanie przeglądu działań i wyników przedsiębiorstwa lub organizacji oraz przedstawianie sprawozdań radom dyrektorów i organom zarządzającym; określanie celów, strategii, polityki i programów przedsiębiorstw lub organizacji; zapewnianie ogólnego przywództwa i zarządzania przedsiębiorstwu lub organizacji; ustanawianie budżetów i zarządzanie nimi, kontrolowanie wydatków i zapewnianie efektywnego wykorzystywania zasobów; przydzielanie zasobów materialnych, ludzkich i finansowych do realizacji polityki i programów organizacyjnych; monitorowanie i ocenianie wyników organizacji lub przedsiębiorstwa pod kątem ustanowionych celów i polityki; przeprowadzanie konsultacji z podległymi pracownikami wyższego szczebla oraz dokonywanie przeglądu zaleceń i sprawozdań; reprezentowanie organizacji podczas oficjalnych wydarzeń, posiedzeń zarządów, negocjacji, kongresów, seminariów, otwartych spotkań wyjaśniających i forów; rekrutowanie lub akceptowanie rekrutacji pracowników wyższego szczebla; zapewnianie zgodności działalności organizacji z odpowiednim prawodawstwem i uregulowaniami. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników.
Nazwa: Kierownicy do spraw finansowych Kod: 1211 Synteza: Kierownicy do spraw finansowych planują, nadzorują i koordynują działania finansowe przedsiębiorstwa lub organizacji w porozumieniu z kierownikami wyższego szczebla i kierownikami innych działów lub sekcji. Grupa ta obejmuje na przykład głównych księgowych, kierowników biur rachunkowych, działów finansowych, itp. Zadania zawodowe: Zadania wykonywane przez kierowników do spraw finansowych zazwyczaj obejmują: planowanie, koordynowanie i nadzorowanie działań związanych z obsługą finansowo-księgową przedsiębiorstwa lub organizacji oraz kierowanie nimi; dokonywanie oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa lub organizacji; planowanie wydatków i przeprowadzanie konsultacji dotyczących ich celowości z dyrektorem generalnym i kierownikami innych działów lub sekcji; ustalanie budżetów i zarządzanie nimi; kontrolowanie wydatków i zapewnianie efektywnego wykorzystywania zasobów finansowych; określanie strategii i procedur pozyskiwania środków finansowych koniecznych do prowadzenia działalności gospodarczej i ich inwestowania; planowanie codziennych działań i kierowanie nimi; nadzorowanie rekrutacji, szkoleń i osiągnięć pracowników; reprezentowanie przedsiębiorstwa lub organizacji w kontaktach z organami zewnętrznymi. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników.
Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. E. Hemingway
Nazwa: Kierownicy do spraw zarządzania zasobami ludzkimi Kod: 1212 Synteza: Kierownicy do spraw zarządzania zasobami ludzkimi planują, nadzorują i koordynują politykę kadrową instytucji, przedsiębiorstwa, organizacji dotyczącą: rekrutacji pracowników, ich rozwoju zawodowego, szkoleń, awansów i wynagrodzeń oraz stosunków pracy, a także działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Grupa ta obejmuje na przykład kierowników działów kadrowo-płacowych, szkoleń, zarządzania zasobami ludzkimi, a także kierowników przedsiębiorstw świadczących usługi w tym zakresie. Zadania zawodowe: Zadania wykonywane przez kierowników do spraw zarządzania zasobami ludzkimi zazwyczaj obejmują: planowanie i koordynowanie działań dotyczących polityki kadrowej przedsiębiorstwa lub organizacji; staży i praktyk zawodowych pracowników, stosunków pracy między pracodawcą a pracownikiem; planowanie i organizowanie procedur dotyczących rekrutacji i ścieżek rozwoju zawodowego pracowników: szkoleń, awansów, ocen okresowych, zwalniania pracowników: panowanie i organizowanie negocjacji oraz procedur dotyczących określania struktury i poziomu płac; nadzorowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz programów i działań w tym zakresie; planowanie i opracowywanie budżetów i zarządzanie nimi, kontrolowanie wydatków i zapewnianie efektywnego wykorzystywania zasobów; nadzorowanie opracowania i wdrażania systemów informacji zarządczej; zapewnianie zgodności ze standardami i przepisami prawnymi dotyczącymi praw pracowniczych, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz równości szans pracowników; nadzorowanie rekrutacji, szkoleń i osiągnięć pracowników; przeprowadzanie konsultacji z kierownictwem wyższego szczebla i kierownikami innych działów w zakresie swoich kompetencji; reprezentowanie przedsiębiorstwa lub organizacji w kontaktach z organami zewnętrznymi; wykonywanie prac pokrewnych. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników oraz świadczenie usług w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na rzecz innych przedsiębiorstw i organizacji.
Nazwa: Specjaliści do spraw ochrony środowiska Kod: 2133 Synteza: Specjaliści do spraw ochrony środowiska badają i oceniają wpływ skutków działalności człowieka na środowisko naturalne, takich jak: zanieczyszczenie powietrza i wody, hałas, skażenie gleb, zmiana klimatu, odpady toksyczne oraz wyczerpanie i degradacja zasobów naturalnych. Opracowują plany i rozwiązania w celu ochrony i przywracania środowiska naturalnego oraz ograniczania do minimum i uniknięcia dalszych szkód. Zadania zawodowe: Zadania wykonywane w grupie specjalistów do spraw ochrony środowiska zazwyczaj obejmują: prowadzenie badań, wykonywanie testów, gromadzenie próbek, przeprowadzanie analiz w terenie oraz w laboratorium w celu określenia źródeł problemów związanych z ochroną środowiska; zalecanie sposobów zapobiegania negatywnym skutkom degradacji środowiska, ich kontroli i naprawy; wydawanie zaleceń w sprawie możliwości kontynuowania działań zapobiegającym degradacji środowiska; planowanie i koordynowanie wdrażania systemów zarządzania środowiskiem w celu umożliwienia organizacjom określania, monitorowania i kontrolowania wpływu ich działalności, produktów i usług na stan środowiska; przeprowadzanie audytów w celu oceny oddziaływania prowadzonej działalności na środowisko, procesów, wytwarzanych odpadów, hałasu i substancji toksycznych; ocenianie zgodności działań organizacji z państwowymi i wewnętrznymi przepisami i wytycznymi dotyczącymi ochrony środowiska, identyfikowanie naruszenia przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz ustalanie odpowiednich działań naprawczych; zapewnianie przedsiębiorstwo i organizacjom usług dotyczących doradztwa i wsparcia technicznego w zakresie najlepszych sposobów rozwiązywania problemów związanych z ochroną środowiska w celu zmniejszenia szkód środowiskowych i ograniczenia do minimum strat finansowych; opracowywanie planów ochrony środowiska; wykonywanie innych zadań pokrewnych. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników.
Specjaliści do spraw sieci komputerowych Kod: 2523 Synteza: Specjaliści do spraw sieci komputerowych zajmują się badaniem, analizowaniem i rekomendowaniem strategii dotyczących architektury oraz rozwoju sieci, wdrażaniem, zarządzaniem, utrzymywaniem i konfigurowaniem sprzętu i oprogramowania sieci, monitorowaniem i optymalizowaniem wydajności sieci komputerowych. Zadania zawodowe: Zadania wykonywane przez specjalistów do spraw sieci komputerowych ujętych w tej grupie zazwyczaj obejmują: analizowanie, opracowywanie, interpretowanie i ocenianie złożonego projektu systemu i specyfikacji jego budowy, modeli i diagramów danych w ramach rozwijania, konfigurowania i integrowania systemów komputerowych; badanie, analizowanie, ocenianie i monitorowanie infrastruktury sieci w celu zapewnienia konfiguracji sieci umożliwiającej ich optymalne funkcjonowanie; ocenianie i zalecanie ulepszeń w ramach operacji sieci i zintegrowanego sprzętu, oprogramowania, komunikacji i systemów operacyjnych; zapewnianie specjalistycznego wsparcia oraz pomocy w rozwiązywania problemów z siecią i w usuwaniu skutków awarii; instalowanie, konfigurowanie, testowanie i obsługiwanie nowych i ulepszonych sieci, aplikacji, serwerów i stacji roboczych baz danych oprogramowania oraz administrowanie nimi; przygotowywanie i prowadzenie instrukcji utrzymania, procedur i dokumentacji dotyczących zasobów sieci oraz dokumentowanie wykrywania i usuwania wad sieci, ulepszeń i zmian wprowadzonych w sieci; monitorowanie komunikacji w sieci, aktywności, możliwości i wykorzystania sieci w celu zapewnienia trwałej integralności i optymalnej wydajności; wykonywanie innych zadań pokrewnych. Do ich zadań może także należeć nadzorowanie innych pracowników.
Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. E. Hemingway