Mam pytanie czy umarzacie świadczenia rodzinne nienależnie pobrane? Trochę z naszej winy klientka miała wypłacone. Pracownik w styczniu przyjął oświadczenie że córka nie uczęszcza do szkoły i odszedł z 31.01, nie uchylił decyzji. Drugi pracownik zatrudniony od lutego wypłacał świadczenie, pani oczywiście nie zgłosiła w lutym że coś nie tak. Dostała decyzję o nienależnie pobranych i wystąpiła z wnioskiem o umorzenie. Jak myślicie co tu można zrobić?
Umarzanie to ,,śliska" sprawa, chyba, że jest naprawdę ważny powód np. poważna choroba i koszty z nią związane. Tutaj to raczej świadczenia niesłusznie wypłacone a nie nienależnie pobrane, ale skoro już wydałaś decyzję o np to ja bym nie umarzała. Kobieta dobrze wiedziała, że nie ma uchylonych świadczeń na to dziecko.