Umowa najmu od 1.01 a wydatki za XII - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]

Napisano: 26 sty 2022, 15:05

Witam,
mam już drugi taki przypadek - wniosek złożony teraz z umową najmu od 01.01.2022r. a wydatki zarządca uzupełnił za grudzień. Macie takie przypadki?? Przyznajecie dodatek mieszkaniowy?
MagataK
Stażysta
Posty: 106
Od: 11 cze 2021, 14:11
Zajmuję się: DM/DE/ST


Napisano: 26 sty 2022, 15:28

Art. 2. [Osoby uprawnione do dodatku mieszkaniowego]
1.
Dodatek mieszkaniowy, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 3 i 4, przysługuje:
1)
najemcom albo podnajemcom lokali mieszkalnych, zamieszkującym w tych lokalach;
2)
osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego;
3)
osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych;
4)
innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem;


musi mieć tytuł pr. + musi ponosić wydatki za lokal = oba warunki muszą być spełnione łącznie.

tytuł prawny ma od 01.01.2022, wydatków w grudniu nie ponosił więc moim zdaniem powinien złożyć wniosek w lutym 2022r. ( ale to moje zdanie ;) )
brodafix
Podinspektor
Posty: 1804
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 26 sty 2022, 16:09

Mi się też tak wydaje. Tylko jak kogoś zmusić, żeby wycofał wniosek?
MagataK
Stażysta
Posty: 106
Od: 11 cze 2021, 14:11
Zajmuję się: DM/DE/ST

Napisano: 26 sty 2022, 16:16

Mi się też tak wydaje. Tylko jak kogoś zmusić, żeby wycofał wniosek?
nie musisz , daj odmowę powołując się w uzasadnieniu na ww. art. 2 ust.1 pkt 4
brodafix
Podinspektor
Posty: 1804
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 31 sty 2022, 14:15

a czy te rachunki muszą być zapłacone i dostarczyć ma potwierdzenie (lokal prywatny lub wynajmowany priv)???
Knapa
Starszy referent
Posty: 889
Od: 24 kwie 2019, 10:08
Zajmuję się: Dm

Napisano: 01 lut 2022, 8:51

Nasz prawnik wprost powiedział, że trzeba "przemieszkać" jeden miesiąc i potem można starać się o dodatek.
mag027
Referent
Posty: 217
Od: 25 sie 2017, 9:55
Zajmuję się: dod.mieszkaniowe,stypendia szkolne, KDR

Napisano: 01 lut 2022, 10:47

Nasz prawnik wprost powiedział, że trzeba "przemieszkać" jeden miesiąc i potem można starać się o dodatek.
w obecnym stanie prawnym wydaje się być to logiczne ( obecnie wydatki są z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku )
poprzednio wydatki przyjmowane były z tego samego miesiąca co miesiąc składania wniosku, a to robiło różnicę ;)
brodafix
Podinspektor
Posty: 1804
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 02 lut 2022, 9:29

Knapa pisze:
31 sty 2022, 14:15
a czy te rachunki muszą być zapłacone i dostarczyć ma potwierdzenie (lokal prywatny lub wynajmowany priv)???
wnioskodawca mówi, że nie ma funduszy na zapłacenie rachunków ( są nie zapłacone)!! ma zaległości - po to przyszedł, o pomoc ... ? i co robić ...?
Knapa
Starszy referent
Posty: 889
Od: 24 kwie 2019, 10:08
Zajmuję się: Dm

Napisano: 02 lut 2022, 10:17

Knapa pisze:
Knapa pisze:
31 sty 2022, 14:15
a czy te rachunki muszą być zapłacone i dostarczyć ma potwierdzenie (lokal prywatny lub wynajmowany priv)???
wnioskodawca mówi, że nie ma funduszy na zapłacenie rachunków ( są nie zapłacone)!! ma zaległości - po to przyszedł, o pomoc ... ? i co robić ...?
Art. 6 ust. 1 ustawy o DM mówi, że: "Wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, o których mowa w ust. 3-6, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy (...)" Więc wydatki z m-ca poprzedzającego miesiąc składania wniosku powinny być opłacone. Tak ja to rozumiem. Ja zakładam, że jeśli zarządca wypełnił wniosek i nie mam informacji, że wydatki są nieopłacone, to one są po prostu zapłacone.
mag027
Referent
Posty: 217
Od: 25 sie 2017, 9:55
Zajmuję się: dod.mieszkaniowe,stypendia szkolne, KDR

Napisano: 02 lut 2022, 11:38

mag027 pisze:
02 lut 2022, 10:17
Knapa pisze:
Knapa pisze:
31 sty 2022, 14:15
a czy te rachunki muszą być zapłacone i dostarczyć ma potwierdzenie (lokal prywatny lub wynajmowany priv)???
wnioskodawca mówi, że nie ma funduszy na zapłacenie rachunków ( są nie zapłacone)!! ma zaległości - po to przyszedł, o pomoc ... ? i co robić ...?
Art. 6 ust. 1 ustawy o DM mówi, że: "Wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, o których mowa w ust. 3-6, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy (...)" Więc wydatki z m-ca poprzedzającego miesiąc składania wniosku powinny być opłacone. Tak ja to rozumiem. Ja zakładam, że jeśli zarządca wypełnił wniosek i nie mam informacji, że wydatki są nieopłacone, to one są po prostu zapłacone.

DOM PRYWATNY :(
Knapa
Starszy referent
Posty: 889
Od: 24 kwie 2019, 10:08
Zajmuję się: Dm


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x