Nie ma to znaczenia https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/CBC142AFA4
"Natomiast, co do drugiej z kwestii spornych, to jest zasadności wywodzonego przez procedujące w sprawie organy obu instancji powiązania prawa do dodatku węglowego z warunkiem zamieszkiwania jedynie w lokalu bądź budynku mieszkalnym, Sąd rozpoznający niniejszą skargę stwierdza, iż stanowisko to nie znajduje podstawy prawnej w obowiązujących przepisach. Pomimo braku zdefiniowania pojęć "miejsca zamieszkania", "zamieszkiwania" użytych w u.d.w. podkreślić należy, iż jak wynika z art. 2 ust. 7 ustawy dodatek węglowy przysługuje osobom posiadającym obywatelstwo polskie mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Powyższe, zdaniem Sądu pozwala na stwierdzenie, iż kryterium przesądzające o możliwości przyznania wnioskowanego dodatku stanowi faktyczne zamieszkiwanie i prowadzenie gospodarstwa domowego w danym miejscu. Konsekwencją powoływanego wyżej braku sprecyzowania w przepisach u.d.w. rozumienia pojęcia "zamieszkiwania" skutkuje tym, iż ocena stanu faktycznego i prawnego w tym zakresie wymaga odwołania się do regulacji przepisów prawa cywilnego, w szczególności do art. 25 ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r. poz. 1610) – dalej: k.c., zgodnie z którym miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. Na przyjętą w powyższym przepisie konstrukcje prawną składają się zatem dwa elementy, to jest fizyczne przebywanie w danej miejscowości (corpus) oraz zamiar, wola stałego pobytu (animus). Oba te elementy muszą występować łącznie. Przy czym ustalenie zamiaru powinno nastąpić w oparciu o kryteria zobiektywizowane, świadczące o woli, ale też możliwości skoncentrowania swoich spraw w danej miejscowości, natomiast stałe zamieszkiwanie generalnie powiązane jest z tzw. centrum życiowym danej osoby - miejscem, gdzie koncentrują się jej codzienne sprawy życiowe (por. wyrok WSA w Łodzi z 30 czerwca 2023 r., II SA/Łd 478/23; www.orzeczenia.nsa.gov.pl).
Mając powyższe na uwadze, pomijając sprzeczne wyjaśnienia strony, co do charakteru budynku, w którym zamieszkuje, należy stwierdzić, iż procedujące w sprawie organy nie były uprawnione do badania podstawy prawnej ewentualnego wykorzystywania przez skarżącą budynku gospodarczego na cele mieszkalne. Uwzględniając przywoływane już wcześniej poglądy orzecznictwa, co do celu ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym oraz intencji, jakie przyświecały ustawodawcy przy uchwalaniu tej ustawy, organy rozpatrujące wniosek skarżącej były uprawnione, jak i zobowiązane jedynie do zbadania, czy skarżąca prowadzi wraz z mężem, we wskazanym we wniosku budynku odrębne gospodarstwo domowe, faktycznie tam zamieszkując."
I kolejna perełka https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/B2BF4C7EA4
"Zdaniem NSA wyrażonym w wyroku z dnia 11 października 2017 r. sygn. akt II OSK 2920/16 lokal posiada cechę samodzielności, jeżeli funkcjonalnie nie stanowi on części składowej innego lokalu, a korzystanie z niego nie wiąże się z koniecznością korzystania z pomieszczeń znajdujących się w innym lokalu. O tym, czy dany lokal może być uznany za samodzielny decyduje jego wydzielenie trwałymi ścianami, swobodny dostęp do niego właściciela czy mieszkańca oraz możliwość korzystania z niego bez wymogu korzystania z innych samodzielnych lokali, co oznacza przeznaczenie lokalu do wyłącznego użytku jego właściciela, mieszkańca. Dla przyznania dodatku węglowego nie ma znaczenia, czy lokal, w którym mieszka wnioskodawca stanowi samowolę budowlaną, czy też nie. Sądy administracyjne zajmowały już stanowisko w odniesieniu do przypadków zamieszkiwania wnioskodawców w domkach na terenie ogródków działkowych (por. np. wyrok WSA w Szczecinie z 24.08.2023 r., II SA/Sz 428/23). Przyjęto wówczas, że organy procedując w sprawie przyznania dodatku węglowego nie są uprawnione do oceny zdatności altany do wypełnienia funkcji mieszkaniowej, lecz powinny ustalić, czy we wskazanym miejscu wnioskodawca zamieszkuje.
W okolicznościach rozpoznawanej sprawy organ I instancji, jak również organ odwoławczy uznały, że prawo do dodatku węglowego przysługuje jedynie osobom zamieszkującym lokale bądź budynki mieszkalne legalnie wybudowane i oddane do użytkowania.
Skarżąca wraz z rodziną zamieszkuje w budynku wybudowanym bez pozwolenia na budowę, ale organy nie zakwestionowały, że budynek ten stanowi jej centrum życiowe, o czym informowała organy administracji w toku postępowania."
O dodatek osłonowy w podwyższonej kwocie (zgodnie z obowiązującym brzmieniem art. 2 ust. 6 ustawy o dodatku osłonowym) może ubiegać się wnioskodawca spełniający jednocześnie następujące przesłanki:
1) korzysta z jednego z wymienionych we wniosku (oraz ustawie) źródeł ogrzewania;
2) wskazane przez niego źródło jest głównym źródłem ogrzewania;
3) wskazane źródło ogrzewania jest zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi;
4) wskazane źródło ogrzewania zostało zgłoszone do CEEB.
W przypadku gdy którakolwiek z powyższych przesłanek nie została spełniona (np. nie zgłoszono źródła do CEEB, budynek korzysta z ciepła z sieci ciepłowniczej, budynek jest ogrzewany drewnem, pelletem, gazem etc.), wniosek o przyznanie dodatku osłonowego powinien być rozpatrywany pod kątem ewentualnego przyznania kwoty dodatku osłonowego w podstawowych wysokościach.
Osoba faktycznie ZAMIESZKUJE np. garaż nie widzę jakoś przeszkód by jej przyznać podwyższony - o czym piszą również przytoczone wyroki (deklaracja jest, piec węglowy zgłoszony jest pod tym adresem w CEEB). Jakoś nie widzę podstawy do odmowy.... "... organy procedując w sprawie przyznania dodatku ... nie są uprawnione do oceny zdatności ... funkcji mieszkaniowej, lecz powinny ustalić, czy we wskazanym miejscu wnioskodawca zamieszkuje..."
"Zgłoszenie do CEEB rozpatrujemy w kontekście adresu budynku zamieszkiwanego przez gospodarstwo domowe, którego członek wnioskuje o dodatek osłonowy. Nie jest istotne, kto jest właścicielem źródła ogrzewania (właścicielem nieruchomości) i kto dokonał zgłoszenia w CEEB. Istotne jest faktyczne korzystanie przez wnioskodawcę i jego gospodarstwo domowe z danego źródła ogrzewania zgłoszonego do CEEB".
To też mnie przekonuje. Zwróćcie uwagę nie pisze "budynku mieszkalnego" lecz "budynku zamieszkiwanego".
to nie ma znaczenia co pisze, przyznajesz świadczenie w wyniku złamania prawa bo nie można legalnie mieszkać w lokalu niemieszkalnym, zgodnie z prawem budowlanym jest to zagrożone karą grzywny... dlatego te wyroki są absurdalne bo nie biorą pod uwagę systemu prawa