
Jesteś nowa, więc nie powinnaś mieć złych nawyków. Masz obowiązek przyjąć każdy druk, który zechce złożyć strona, kompletny czy nie. To jest obowiązek tak Twój jak i wszystkich urzędników, pracujących na kpa.pepsi pisze:Witam!Jestem nowa w tej branży więc pewnie często będę tu do Was zaglądaćPetent złożył wniosek niekompletny, wiem że nie powinnam ale przyjęłam go -brakowało decyzji od renty, miał donieść na następny dzień, przyszedł i powiedział że nie może odszukać, poradziłam mu aby udał się do ZUS w celu uzyskania kopii.
Postępowanie ma charakter pisemny (art. 14 § 1 KPA) wobec czego należy stronę pisemnie powiadomić o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia.Nie wstawiał się przez kilka dni-wysłałam wezwanie o uzupełnienie braków. Mimo wyznaczonego terminu nie wstawił się.Wg przepisów wniosek zostaje bez rozpatrzenia-jednak jak to ubrać formalnie?Wysyłacie do petenta jakieś pismo informujące go, że wniosek pozostał bez rozpatrzenia z powodu braków dokumentów i nie zareagowania na wezwanie?Czy robicie sobie notatkę i zostawiacie w aktach?Proszę o wskazówki, będę bardzo wdzięczna
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7CCB05D4DEPodobnie rzecz się przedstawia w wypadku, gdy podanie (żądanie) określa wprawdzie osobę, od której pochodzi i jej adres oraz żądanie, ale nie czyni ono zadość „innym wymaganiom ustalonym w przepisach prawa”, a wnosząca je osoba,pomimo prawidłowego wezwania i pouczenia przez organ o konieczności usunięcia stwierdzonych braków, nie usunęła ich w terminie siedmiu dni – wówczas organ administracji publicznej również „pozostawia bez rozpoznania” takie podanie (art. 64 § 2 KPA). Ponieważ jednak w tym wypadku organowi znany jest adres osoby wnoszącej podanie (żądanie), należy stanąć na stanowisku, że organ ten jest obowiązany zawiadomić osobę, która wniosła podanie, także o tym, że zostało ono „pozostawione bez rozpoznania” (art. 237 § 3 w związku z art. 238 KPA).