Wznowienie decyzji po uregulowaniu zaległości - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 15 lip 2022, 14:58

Pani miała przyznany DM w okresie od 01.09.2021 r. do 28.02.2022 r., dostałam informację od zarządcy, że zalega z opłatami, w związku z czym decyzja została wygaszona od 01.12.2021 r.

Pani przyszła do mnie w tym miesiącu o ponowne przyznanie dodatku i dowiedziałam się od zarządcy, że w miesiącu kwietniu br. uregulowała należności
Minęło 5 mies. od wygaszenia decyzji do uregulowania należności, czy powinnam wznowić jej decyzję na podstawie tej wiedzy jaką mam obecnie i wypłacić jej należny dodatek zawieszony za ten okres XII 2021, I 2022, II 2022 i dodatkowo rozpatrzyć również wniosek o przyznanie w aktualnym terminie?

Nie bardzo wiem co robić, proszę o pomoc!
ostr.ka
Stażysta
Posty: 52
Od: 23 lut 2022, 13:22
Zajmuję się: Przyznawanie dodatków mieszkaniowych


Napisano: 01 sie 2022, 9:11

Czy ktoś coś podpowie?
ostr.ka
Stażysta
Posty: 52
Od: 23 lut 2022, 13:22
Zajmuję się: Przyznawanie dodatków mieszkaniowych

Napisano: 03 sie 2022, 15:41

W wypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy, nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny, wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze decyzji administracyjnej, do czasu uregulowania zaległości. Jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji, o której mowa w zdaniu pierwszym, decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasa. W wypadku uregulowania należności w terminie określonym w zdaniu drugim wypłaca się dodatek mieszkaniowy za okres, w którym wypłata była wstrzymana.
MamboM
Praktykant
Posty: 15
Od: 13 lip 2021, 14:00
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe, dodatki energetyczne, stypendia szkolne, zasiłki szkolne.

Napisano: 03 sie 2022, 15:47

I jeszcze to:
Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zawiadamia organ przyznający dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących pełne 2 miesiące, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tych zaległości. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokale mieszkalne zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków wypłaconych za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach. Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca organowi te kwoty w terminie kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli ryczałt na zakup opału był wypłacany zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, na których spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca także nienależnie wypłacony ryczałt.

Według mnie dodatek wygasł i jeszcze zarządca powinien zwrócić. Natomiast nie miałam jeszcze takiego przypadku.
MamboM
Praktykant
Posty: 15
Od: 13 lip 2021, 14:00
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe, dodatki energetyczne, stypendia szkolne, zasiłki szkolne.

Napisano: 04 sie 2022, 11:16

Dziękuję za pomoc, też tak myślałam, ale program coś mi zwariował i po takim długim okresie naliczył tej Pani dodatek za te 3 miesiące, dlatego sama już zgłupiałam.
ostr.ka
Stażysta
Posty: 52
Od: 23 lut 2022, 13:22
Zajmuję się: Przyznawanie dodatków mieszkaniowych

Napisano: 05 sie 2022, 12:46

W przypadku gdy Pani uregulowała wszystkie powstałe zaległości w okresie 3 m-cy wyznaczonych w decyzji wstrzymującej wypłatę dodatku, to zarządca a nawet Pani powinna urząd/pracownika powiadomić o tym fakcie np. załączając potwierdzenie wpłaty. Jeśli tak było to wypłatę dodatku wznawia się łącznie z uregulowaniem zaległych za tamte miesiące wypłat świadczenia. Natomiast gdy Pani w ciągu trzech miesięcy (od otrzymania decyzji) nie uregulowała całości, może wystąpić z nowym wnioskiem ale dopiero po tym okresie- czyli gdy decyzja nie jest już w obrocie prawnym. Niestety zgodnie z orzecznictwem tamte zaległości nie możemy brać pod uwagę i dać odmowę, jednakże to zaległe zadłużenie wpływa na kwotę zadłużenia narastająco, gdy znowu Pani np. nie płaciła lub nie dopłacałaby do czynszu.
GKN
Praktykant
Posty: 8
Od: 15 sty 2021, 13:19
Zajmuję się: DM

Napisano: 05 sie 2022, 13:28

ostr.ka pisze:
15 lip 2022, 14:58
Pani miała przyznany DM w okresie od 01.09.2021 r. do 28.02.2022 r., dostałam informację od zarządcy, że zalega z opłatami, w związku z czym decyzja została wygaszona od 01.12.2021 r.

Pani przyszła do mnie w tym miesiącu o ponowne przyznanie dodatku i dowiedziałam się od zarządcy, że w miesiącu kwietniu br. uregulowała należności
Minęło 5 mies. od wygaszenia decyzji do uregulowania należności, czy powinnam wznowić jej decyzję na podstawie tej wiedzy jaką mam obecnie i wypłacić jej należny dodatek zawieszony za ten okres XII 2021, I 2022, II 2022 i dodatkowo rozpatrzyć również wniosek o przyznanie w aktualnym terminie?

Nie bardzo wiem co robić, proszę o pomoc!
decyzja rozumiem została wstrzymana od 1 grudnia 2021 r. a nie wygaszona :? czy jak...?
jezeli wstrzymana w związku z informacją o zaległościach to był czas 3 miesięcy od wydania decyzji wstrzymującej na uregulowanie zaległości. Powiedzmy decyzja wstrzymująca od 1 grudnia...czyli do 1 marca 2022 r.? Jeżeli do 1 marca nie uregulowała...zgodnie z ustawą decyja wygasa. Złożyła nowy wniosek i rozpatrujesz go tak jak inne wnioski:) Tamta sprawa zamknieta decyzja wygasla
:-)
VIP
Posty: 3550
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x