Bariery architektoniczne - PFRON - zadania powiatów

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]

Napisano: 12 wrz 2016, 10:38

Witam, mam pytanie czy mieliście może taką sytuację, iż kilka osób z bloku chce się starać o jeden przedmiot dofinansowania (montaż windy). Jak wówczas postąpić? Czy można przyznać jeden przedmiot dofinansowania kilku osobom?
pcpr


Napisano: 12 wrz 2016, 11:08

ja nie miałem takie przypadku, ale na pewno o dofinansowanie może starać się jedna osoba, a nie kilka, więc ta osoba musi wziąć to na siebie a reszta niech jej dołoży do udziału własnego :)
Tomasz1981
Awatar użytkownika
Inspektor
Posty: 2095
Od: 30 paź 2015, 14:05
Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA

Napisano: 12 wrz 2016, 12:16

Do nas kiedyś zwróciła się o windę społdzielnia mieszkaniowa, odpowiedzieliśmy następująco:


Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych ze środków PFRON realizowane jest na pisemny (indywidualny) wniosek osoby niepełnosprawnej:
1) mającej trudności w poruszaniu się – a rodzaj jej niepełnosprawności wymaga likwidacji barier architektonicznych
2) posiadającej ważne orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie równoważne
3) będącej właścicielem nieruchomości lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości albo posiadającej zgodę właściciela lokalu lub budynku mieszkalnego, w którym stale zamieszkuje.

Dofinansowanie może obejmować budowę pochylni lub montaż platformy schodowej, windy przyściennej czy innych urządzeń do transportu pionowego zapewniających osobie niepełnosprawnej poruszającej się na wózku samodzielny dostęp do budynku.
Jeżeli w budynku mieszkalnym wielorodzinnym (przy ul. ................) zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim, istnieje możliwość ubiegania się przez tę osobę o dofinansowanie, w wysokości do 80% przedsięwzięcia, jednak nie więcej niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia. Do PCPR należy dokonanie indywidualnej oceny i rozpatrzenie wniosku
o dofinansowanie pod kątem rodzaju i stopnia niepełnosprawności oraz jednostkowych potrzeb wnioskodawcy.

Mając na uwadze powyższe, bez wglądu w indywidualne wnioski osób niepełnosprawnych zamieszkujących budynek wielorodzinny trudno ocenić czy możliwe byłoby przyznanie dofinansowania do montażu windy.

Ponadto każdy wniosek rozpatrywany jest w oparciu o zasadę racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Wydatki muszą być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów
z danych nakładów, oraz w oparciu o optymalny dobór metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.

Ograniczone środki finansowe PFRON jakimi dysponuje samorząd powiatowy na realizację likwidacji barier funkcjonalnych: architektonicznych, technicznych
i w komunikowaniu się, powodują konieczność wyboru rozwiązań mniej kosztochłonnych, np. zakup schodołaza, który również przyczynia się do likwidacji tej bariery jednak znacznie mniejszym nakładem środków finansowych, ponadto nie wymaga uzyskania pozwoleń wymaganych przepisami prawa budowlanego, oraz jest urządzeniem mobilnym, niezwiązanym z gruntem, stąd nawet przy zmianie miejsca zamieszkania przez osobę niepełnosprawną może być w razie potrzeby wykorzystywany w nowym miejscu.
Mixi
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 180
Od: 07 wrz 2016, 13:16
Zajmuję się:

Napisano: 12 wrz 2016, 12:44

Bardzo dziękuje za wszystkie informacje.
pcpr

Napisano: 13 wrz 2016, 8:04

U nas były takie sytuacje, dotyczyły pochylni dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wniosków było tyle ilu wnioskodawców, wnioskowana kwota brutto za całe zadanie została adekwatnie podzielona na liczbę Wnioskodawców, przyznane dofinansowanie podobnie. W celu rozliczenia każdy z Wnioskodawców przedstawił fakturę na swoją cześć zadania.
Inka20

Napisano: 13 wrz 2016, 12:40

Podłączę się pod temat... co w przypadku gdy osoba przy rozliczeniu LBA nie posiada faktur na wszystkie elementy objęte dofinansowaniem, rozliczacie zadanie ? mam taką sytuację, że osoba nie posiada faktury na siedzisko prysznicowe (które m.in. objęte było dofinansowaniem), bo zapomniała wziąć a kupowała je w lipcu w Selgrosie. Twierdzi, że faktury już nie dostanie i do innego sklepu też nie pójdzie żebrać bo to nie w jej stylu. Byłam na odbiorze i widziałam, że siedzisko faktycznie jest, jednak z faktur to nie wynika. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
SOlga
Praktykant
Posty: 32
Od: 09 cze 2016, 11:57
Zajmuję się:

Napisano: 13 wrz 2016, 13:05

SOlga pisze:Podłączę się pod temat... co w przypadku gdy osoba przy rozliczeniu LBA nie posiada faktur na wszystkie elementy objęte dofinansowaniem, rozliczacie zadanie ? mam taką sytuację, że osoba nie posiada faktury na siedzisko prysznicowe (które m.in. objęte było dofinansowaniem), bo zapomniała wziąć a kupowała je w lipcu w Selgrosie. Twierdzi, że faktury już nie dostanie i do innego sklepu też nie pójdzie żebrać bo to nie w jej stylu. Byłam na odbiorze i widziałam, że siedzisko faktycznie jest, jednak z faktur to nie wynika. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
jak nie ma faktury to jest nie możesz za to zwrócić, proste

ja stosuje takie rozwiązanie przy rozliczaniu, aby to wykonawca brał na siebie wszytko a do rozliczenia wystawia jedna fakturę za całość, bez wglądu w poszczególne materiały
Tomasz1981
Awatar użytkownika
Inspektor
Posty: 2095
Od: 30 paź 2015, 14:05
Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA

Napisano: 13 wrz 2016, 15:10

A ja uważam, że jeżeli jest więcej wnioskodawców i budynek należy do administracji, lub wspólnoty to koszty dostosowania tego budynku mieszkalnego powinny być po ich stronie. Uważam, że dostosowanie powinno dotyczyć np. wyjścia bezpośrednio z mieszkania a nie z klatki gdzie wszyscy lokatorzy będą z tego korzystać, np. matki z dziećmi. Dodatkowo kto będzie odpowiedzialny za koszty renowacji, napraw itp. ?
ooo

Napisano: 14 wrz 2016, 7:16

ooo pisze:A ja uważam, że jeżeli jest więcej wnioskodawców i budynek należy do administracji, lub wspólnoty to koszty dostosowania tego budynku mieszkalnego powinny być po ich stronie. Uważam, że dostosowanie powinno dotyczyć np. wyjścia bezpośrednio z mieszkania a nie z klatki gdzie wszyscy lokatorzy będą z tego korzystać, np. matki z dziećmi. Dodatkowo kto będzie odpowiedzialny za koszty renowacji, napraw itp. ?
Dokładnie tak! Ja zanim odpowiedziałam spółdzielni dzwoniłam do Wa-wy i rozmawiałam na ten temat.
Mixi
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 180
Od: 07 wrz 2016, 13:16
Zajmuję się:


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x