becikowe - Świadczenia rodzinne

Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]

Napisano: 09 mar 2010, 15:14

Jestem początkująca w Ś.R. U nas w ośrodku do becikowego składa się wniosek, ksero aktu urodzenia , dowody osobiste rodziców i zaświadczenie lekarskie.Dzisiaj petent złozył wniosek o becikowe ze wszystkimi wymaganymi dokumentami ale nie miał dowodu żony. poprosiłam, żeby doniósł ale powiedział, że nie ma takiego przepisu, na podstawie którego żądam dowodu jego żony i , że nie przyniesie. Podpowiedzcie, czy ma rację a jeżeli nie to jaka jest podstawa prawna tego żeby żądać również dowodu drugiego rodzica?
~filipinka

Napisano: 09 mar 2010, 15:16

dowód na pewno musi być wnioskodawcy a drugiego rodzica nie bierzemy
~a

Napisano: 09 mar 2010, 15:20

Ja biorę xero obojga rodziców jeśli jedno jest zameldowane na terenie nie mojej gminy. A jesli są z mojego terenu to tylko ksero jednego dowodu.
~Kasia.

Napisano: 09 mar 2010, 15:23

ja biorę dwa tyle że jeszcze nikt mi nie powiedział że nie przyniesie, zgodnie z przepisami dowód tylko wnioskodawcy
~m

Napisano: 09 mar 2010, 15:28

u nas w ośrodku też praktykuje się, że bierze się dwa dowody osobiste, jeśli oboje rodzice mieszkają i są zameldowani na terenie mojej gminy to ok ale w przypadku, gdy jedno z nich mieszka albo jest zameldowane poza moją gminą wysyłam zapytanie, czy tam nie ubiega się o becikowe. Więc co zrobić kiedy petent nie chce przynieść dowodu małżonki - jaką zastosować podstawę prawną?
~filipinka

Napisano: 09 mar 2010, 15:30

my bierzemy ksero obojgu rodziców , chodzi nam o meldunek
~jola

Napisano: 09 mar 2010, 16:56

u nas bierzemy tylko ksero dowodu wnioskodawcy, na naszym wniosku o becik jest miejsce na wpisanie danych drugiego rodzica
~j

Napisano: 10 mar 2010, 12:40

dwa dowody osobiste, akt. ur. dziecka zaswiadczenie od lekarz, jak ktoś z innej gminy zaświadczenie ze tam nie pobierał, wnisek i to wszystko.
~00

Napisano: 11 mar 2010, 14:36