czyli zaś będzie nowy bon
ale nie widzę, żeby tam coś było wspomniane o ustawie o świadczeniach rodzinnych, choć tak przeleciałam z grubsza
więc niech się martwią kluczowi pracownicy
czyli zaś będzie nowy bon
ale nie widzę, żeby tam coś było wspomniane o ustawie o świadczeniach rodzinnych, choć tak przeleciałam z grubsza
więc niech się martwią kluczowi pracownicy
Art. 11. 1. Decyzja o przyznaniu bonu senioralnego oraz ustalenie wartości bonu senioralnego następuje na podstawie oceny poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4. (a weryfikacja odbywa się w miejscu zamieszkania – art. 34 poniżej)
Art. 18. 1. Bon senioralny jest realizowany przez gminę, jako jej obligatoryjne zadanie własne.
2. Realizację bonu senioralnego gmina może zlecić(np. OPS, CUS, DPS, OW, org. pozarządowym, itd.)
Art. 33. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonując weryfikacji wniosku o przyznanie bonu senioralnego lub wniosku o czasowe zwiększenie wartości bonu senioralnego bierze pod uwagę w szczególności:
1) informacje uzyskane w związku z postępowaniem:
a) o przyznanie świadczenia uzupełniającego,
b) o przyznanie świadczenia wspierającego,
c) o przyznanie usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania, w ośrodkach wsparcia i w rodzinnych domach pomocy,
d) o przyznanie usług sąsiedzkich,
e) o przyznanie specjalistycznej usługi opiekuńczej w miejscu zamieszkania oraz w ośrodkach wsparcia,
f) o umieszczenie w domu pomocy społecznej,
g) o ustalenie pobytu w innej instytucji zapewniającej opiekę całodzienną lub całodobową,
h) o przyznanie zasiłku dla opiekuna,
i) o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego;
2) dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców, o których mowa odpowiednio w art. 6 ust. 1 i art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. (tylko 1 obszar dotyczący ŚR)
Art. 34. Weryfikacja złożonego wniosku o przyznanie bonu senioralnego lub wniosku o czasowe zwiększenie wartości bonu senioralnego jest przeprowadzana indywidualnie dla każdej osoby, o której mowa w art. 4. Weryfikacja odbywa się pod adresem miejsca zamieszkania osoby, o której mowa w art. 4. W weryfikacji uczestniczy osoba, o której mowa w art. 4 oraz może uczestniczyć osoba, o której mowa w art. 6 ust. 1. (weryfikacja w terenie)
Art. 35. 1. Weryfikacja, o której mowa w art. 34, obejmuje ocenę poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4.
2. Ocenę poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4 przeprowadza pracownik gminy.
3. Przy przeprowadzaniu oceny poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4, może uczestniczyć drugi pracownik gminy.
Art. 37. Pracownik gminy, który przeprowadzał ocenę poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4 przekazuje ją niezwłocznie do gminy.
Art. 38. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta przyznając osobie, o której mowa w art. 4, bon senioralny uwzględnia informacje i dokumenty dołączone do wniosku o przyznanie bonu senioralnego oraz ocenę poziomu niezaspokojonych potrzeb w zakresie podstawowych czynności życia codziennego osoby, o której mowa w art. 4.
Art. 52. W okresie 2 lat od dnia wejścia w życie ustawy, gmina realizuje zadania z niej wynikające, jako zadania fakultatywne.
Art. 53. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2026 r., z wyjątkiem art. 32 ust.1, który wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. (wchodzi w życie w 2026 r., ale przez 2 lata fakultatywne)
Czym to się różni od usług opiekuńczych? Chyba finansowaniem z budżetu państwa. Więc może gminy będą zainteresowane?
Usługi opiekuńcze, które nie są pomocą społeczną. I jeszcze z pominięciem pracowników socjalnych? Dziwne.
Czym to się różni od usług opiekuńczych? Chyba finansowaniem z budżetu państwa. Więc może gminy będą zainteresowane?
Usługi opiekuńcze, które nie są pomocą społeczną. I jeszcze z pominięciem pracowników socjalnych? Dziwne.
Wystarczyło rozszerzyć usługi opiekuńcze na niesamotnych i zapewnić finansowanie państwa. Po co tyle ustaw tworzyć. To rozwala system pomocy społecznej.
Teraz aktywność zawodowa zstępnych nie jest problemem przy świadczeniu wspierającym.