pomocy odmowa czy kwota podstawowa bonu - Dodatek osłonowy / bon energetyczny / inne dodatki "paliwowe"

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 19 ]

Napisano: 11 paź 2024, 13:42

pan wnioskuje o bon na pompę, faktycznie ją ma ale nie zgłosił do CEEB bo jak napisał w wyjaśnieniach nie wiedział i wynika to z nieświadomości. Czy odmowa czy bon w podstawowej kwocie przyznać i wtedy ewentualnie złoży po wypłacie korektę bonu?
Beatris
Podinspektor
Posty: 1040
Od: 12 sty 2015, 17:38
Zajmuję się:


Napisano: 15 paź 2024, 12:45

nie macie takich sytuacji?
Beatris
Podinspektor
Posty: 1040
Od: 12 sty 2015, 17:38
Zajmuję się:

Napisano: 16 paź 2024, 11:17

patrzyłam na lexie, i tam w odpowiedzi na takie pytanie powiedziano, żeby wydać informację o przyznaniu bonu w niższej wysokości, z uzasadnieniem ale bez wydawania odmowy
dzela
Stażysta
Posty: 64
Od: 15 wrz 2010, 14:49
Zajmuję się:
Lokalizacja: a, polska

Napisano: 16 paź 2024, 11:34

czy w takich sytuacjach na Wasze oko zawiadomienie o zakończeniu postepowania z art. 10 kpa nalezy robic? bo fakt niby przyznanie, ale jednak niezgodne z wola strony.
Darieen
Praktykant
Posty: 43
Od: 29 gru 2021, 13:02
Zajmuję się: DSRiA

Napisano: 16 paź 2024, 14:29

a jak otrzymają bon w podstawowej wysokości na konto bankowe to w ciągu 14 dni mogą złożyć korektę i wtedy dam odmowę i się mogą odwołać?
Beatris
Podinspektor
Posty: 1040
Od: 12 sty 2015, 17:38
Zajmuję się:

Napisano: 17 paź 2024, 15:12

Ja przyznaję Informacją kwotę podstawową (jeśli przysługuje) i wydaję decyzję odmowną kwoty podwyższonej.
Kalka
Starszy referent
Posty: 594
Od: 16 gru 2014, 15:39
Zajmuję się:

Napisano: 18 paź 2024, 6:52

Kalka pisze:
17 paź 2024, 15:12
Ja przyznaję Informacją kwotę podstawową (jeśli przysługuje) i wydaję decyzję odmowną kwoty podwyższonej.
przyznam, że po raz pierwszy spotykam się z takim rozwiązaniem
Beatris
Podinspektor
Posty: 1040
Od: 12 sty 2015, 17:38
Zajmuję się:

Napisano: 18 paź 2024, 11:55

Decyzja uzgodniona z radcą prawnym.
Jeśli w informacji przyznam podstawową kwotę, a wnioskowali o podwyższoną, to Informacja nie jest zgodna z tym o co wnioskowali i odmawia im się prawa do odwołania.
Chyba, że do Wójta/Burmistrza/Prezydenta mogliby się odwołać w ciągu 14 dni od wypłaty. Ale nic to tej osobie w tym przypadku nie da.
Przekonam się czy źle czy dobrze robimy: wszystkie te osoby się odwołują do SKO
Kalka
Starszy referent
Posty: 594
Od: 16 gru 2014, 15:39
Zajmuję się:

Napisano: 18 paź 2024, 12:17

Kalka pisze:
18 paź 2024, 11:55
a wnioskowali o podwyższoną
a gdzie niby we wniosku jest taka możliwość? bo z tego co kojarzę to we wniosku wyłącznie deklarują główne źródło ogrzewania ;) wnioskują o bon energetyczny, ani podwyższony ani obniżony. To nie są 2 różne bony, tylko jeden w różnych kwotach zależnych od liczby osób i źródła ogrzewania... :lol:
Kalka pisze:
18 paź 2024, 11:55
Informacja nie jest zgodna z tym o co wnioskowali i odmawia im się prawa do odwołania.
Chyba, że do Wójta/Burmistrza/Prezydenta mogliby się odwołać w ciągu 14 dni od wypłaty. Ale nic to tej osobie w tym przypadku nie da.
Przekonam się czy źle czy dobrze robimy: wszystkie te osoby się odwołują do SKO
informacja to informacja, tylko informuje, o niczym nie rozstrzyga i niczego nie przyznaje więc żadnego odwołania się ich nie pozbawia, po to wprowadzono w końcu instytucję wniosku o korektę...
Tom.
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 10725
Od: 09 mar 2005, 16:10
Zajmuję się: SR, CP, dodatki paliwowe ;)
Lokalizacja: PL

Napisano: 18 paź 2024, 12:30

Dlaczego w ustawach, które realizujemy nic nie może być proste i oczywiste.
Tylko myśl, zastanawiaj się co ustawodawca miał na myśli
Dobrze , że jest to forum, zawsze można się poradzić.
No cóż najwyższej SKO mi uwali to co zrobiłam według was źle i tyle...
Kalka
Starszy referent
Posty: 594
Od: 16 gru 2014, 15:39
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 19 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x