Brak opieki Specjalny zasiłek opiekuńczy - Świadczenia rodzinne

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 09 maja 2018, 7:51

Syn nie opiekuje sie matką, pracownik po wywiedzie stwierdził brak opieki i co teraz wstrzymanie ?Podajcie wzór jak ktos ma?
magda2383
Praktykant
Posty: 43
Od: 06 wrz 2016, 8:51
Zajmuję się:


Napisano: 09 maja 2018, 7:58

Pisałam odmowę po złożeniu wniosku, może uzasadnienie się przyda ;)
Warunki nabywania prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasady ustalania, przyznawania i wypłaty w/w świadczeń regulują przepisy ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych.
W dniu ..... pan .... w Ośrodku Pomocy Społecznej w .... złożył wniosek o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego w związku z koniecznością sprawowania stałej opieki nad ....... legitymującą się orzeczeniem z ....... wydanym w dniu ....
W toku postępowania administracyjnego organ przeprowadził, zgodnie z art. 23 ust. 4e ustawy o świadczeniach rodzinnych, rodzinny wywiadu środowiskowy. Z posiadanych dokumentów oraz z przeprowadzonego wywiadu wynika, że:
1) pan ..... nie ma ustalonego prawa do emerytury, renty, renty rodzinnej z tytułu śmierci małżonka, renty socjalnej, zasiłku stałego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, zasiłku przedemerytalnego bądź świadczenia przedemerytalnego;
2) pan ... nie podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z innych tytułów;
3) pan ... nie ma ustalonego prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego lub świadczenia pielęgnacyjnego;
4) pan .... nie legitymuje się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;
5) na panią....., jako osobę wymagającą opieki, inna osoba nie ma ustalonego prawa do wcześniejszej emerytury;
6) żaden członek rodziny osoby sprawującej opiekę nie ma ustalonego prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego lub świadczenia pielęgnacyjnego;
7) na osobę wymagającą opieki nie jest ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego lub świadczenia pielęgnacyjnego.
8) łączny dochód rodziny osoby sprawującej opiekę oraz rodziny osoby wymagającej opieki w przeliczeniu na osobę wynosi .... zł i nie przekroczył kryterium dochodowego, które wynosi 764,00 zł.
9) pan ...... sprawuje opiekę nad niepełnosprawną .... w sobotę i niedzielę, w pozostałych dniach wnioskodawca przebywa .....

Mając powyższe na uwadze, w związku z niesprawowaniem stałej opieki, określonej w art. 16a ust. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych, brak jest podstawy do przyznania specjalnego zasiłku opiekuńczego, który przyznawany jest nie w związku ze sprawowaniem jakiejkolwiek opieki względem osoby niepełnosprawnej, czy też doraźnej pomocy w sprawowaniu opieki. Nakłada on obowiązek nieodstępowania na krok osoby niepełnosprawnej i permanentnego wykonywania czynności opiekuńczych, praktycznie całodobowo. Tylko bowiem przy spełnianiu tak rygorystycznych warunków można mówić o rzeczywiście stałej opiece.
Zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym orzeczono jak na wstępie.
sky
Praktykant
Posty: 6
Od: 19 gru 2017, 10:09
Zajmuję się: dodatki mieszkaniowe, kadry, księgowość

Napisano: 09 maja 2018, 9:16

@magda2383
Przed napisaniem decyzji przeczytaj

" Organ w kontekście zasad ogólnych określonych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, winien dążyć do wyjaśnienia wszelkich okoliczności objętych prowadzonym postępowaniem, a zatem wyjaśnić wszystko, co ma wpływ na ustalenia, których dokonał.
Cały ten proces winien zostać uzewnętrzniony w uzasadnieniu decyzji kończącej postępowanie, przy czym uzasadnienie musi czynić zadość wymogom określonym w art. 107 § 3 K.p.a. tzn. składać się z części faktycznej i prawnej.
W uzasadnieniu faktycznym organ winien wskazać w szczególności fakty, które uznał za udowodnione, dowody, na których oparł się, ewentualnie przyczyny z powodu których niektórym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej. Ta część uzasadnienia winna zawierać dokładne wskazanie podstawy faktycznej mającego nastąpić rozstrzygnięcia. Organ winien zająć stanowisko wobec całego materiału zgromadzonego w sprawie oraz uzasadnić jasno i należycie swoje oceny, a zwłaszcza, na jakiej podstawie uznał pewne fakty za prawdziwe. Wszelkie niejasności, które ujawnią się przy procedowaniu winny budzić uzasadnioną wątpliwość organu, czy ustalenia idą w dobrym kierunku i czy są prawidłowe.
Natomiast w uzasadnieniu prawnym organ administracji publicznej wyjaśnia podstawy prawne swojej decyzji ze wskazaniem i przytoczeniem przepisów prawa. Część ta winna zawierać szczegółowe wyjaśnienie, dlaczego organ orzekający zastosował określony przepis prawa rozstrzygając sprawę. Prawidłowo zredagowane pod względem merytorycznym i prawnym uzasadnienie decyzji administracyjnej ma podstawowe znaczenie dla stosowania zasady przekonywania wyrażonej w art. 11 K.p.a., a realizowanej na podstawie art. 107 § 3 K.p.a.. Na mocy przytoczonej zasady organ jest zobowiązany do wyjaśnienia Stronie zasadności przesłanek, którymi kierował się przy załatwieniu sprawy. Uzasadnienie decyzji winno być elementem decydującym o przekonaniu Strony, co do trafności rozstrzygnięcia. Zasada przekonywania nie zostanie zrealizowana, gdy organ pominie milczeniem niektóre twierdzenia, nie odniesie się do faktów istotnych dla danej sprawy lub nie przedstawi w sposób wyczerpujący wykładni stosowanych przepisów prawa. "

źródło: ze szkolenia u Pana Gienia :mrgreen:
-----------
Krzysztof :mrgreen:
Krzysztof
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 893
Od: 04 sty 2014, 2:06
Zajmuję się: Byłem opiekunem dorosłej osoby niepełnosprawnej
Lokalizacja: EL


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x