Klientka złożyła wniosek o 500+ w sierpniu, po weryfikacji w systemie mąż nie ma uprawnień do świadczeń z opieki zdrowotnej.W celu ustalenia powodu braku ubezpieczenia, dzwoniłam kilkakrotnie do klientki jednak telefonu nie odbiera, podejrzewam,że przebywa za granicą.Co dalej z tą sytuacją zrobić.Wezwać do wyjaśnień ale na jaką podstawę prawną się powołać i co z terminem wydania decyzji?
Na podstawie art. 50§ 1 oraz art. 51 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017, poz. 1257 z późn.zm. ) oraz zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (tj. Dz. U. z 2017,poz. 1851 z późn.zm.) wzywam Pana/Panią do osobistego stawiennictwa pod wskazany adres celem złożenia wyjaśnień.