Co się należy po śmierci rodzica - Świadczenia rodzinne

Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Napisano: 21 kwie 2020, 19:54

Witam nazywam się Maciej mam 22 lata, studiuję obecnie pracuję za granicą jednak na stałę wracam do Polski. Mam młodszego brata który za kilka tygodni kończy 18 lat. Nasza matka zmarła 10 kwietnia natomiast ojciec nie żyje od 12 lat. Zwracam się do państwa następującym pytaniem mianowicie co się należy po śmierci matki. Mama miała emeryturę więc młodemu na pewno będzie przysługiwała renta ponieważ ma przed sobą jeszcze conajmniej dwa lata nauki do tego prawdopodobnie dodatek do renty rodzinnej z racj, że nie żyje oboje rodziców. Potrzebuję pomocy jak to wszystko ugryźć i wyciągnąć wszystko co jest możliwe nie chciałbym na jakiegoś cebulaka ale będę musiał to wszystko sam ogarnąć i chciałbym to sobie możliwie ułatwić. W Polsce mieszkaliśmy w wynajmowanym mieszkaniu od osoby prywatnej i po powrocie do kraju brat zamieszka w nim że mną. Z aktualnym wykształceniem zarabiam około 3 tysiące złotych co jak na region nie jest bardzo niską kwotą. Tak więc podsumowując czy mogę uzyskać coś po za rentą dla brata i jak ewentualnie się do tego zabrać będę wdzięczny za wszelką pomoc, pozdrawiam. Jeżeli post jest w nieodpowiednim dziale to proszę o przeniesienie.
MaciejCzar
Praktykant
Od: 21 kwie 2020, 19:35
Zajmuję się: Sprzedawca

Napisano: 22 kwie 2020, 9:05

brat jak skończy 18 lat niech złoży też na zasiłek rodzinny w wysokości 135 zł( dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania w wysokości 193 zł) ze względu na miejsce zamieszkania Mopsie lub OPSie. Jeszcze nie ma renty to dochód nie będzie przekraczał. Mając 18 lat będzie sam się ubiegał o zasiłek i nie musi starczego brata nigdzie wpisywać. Tylko niech weźmie ze sobą akty zgonów rodziców. nie może tylko zapomnieć o tym, że jak dostanie decyzję o rencie to musi zgłosić, że zmienił mu się dochód żeby nie zwracał zasiłku jak przekroczy dochód.
ops.oliwia
Referent
Od: 30 maja 2017, 11:44