Czo zrobić z decyzja przyznającą dodatkiem mieszkaniowy w pr - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 21 lis 2017, 14:44

Czo zrobić z decyzja przyznającą dodatek mieszkaniowy w przypadku zgonu zarządcy (w tym przypadku właściciela)lokalu?

W październiku przyznałam Pani X dodatek mieszkaniowy od listopada, pierwsza wypłata już poszła. 17 listopada wróciła do mnie poczta skierowana do zarządcy domu z adnotacja od listonosza cyt: "adresat nie żyje".
Aga23
Praktykant
Posty: 16
Od: 08 wrz 2017, 14:29
Zajmuję się: DM/DE/KDR


Napisano: 21 lis 2017, 14:53

Trzeba by było ustalić najpierw kiedy nastąpił zgon.
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 21 lis 2017, 15:17

Jak się domyślam na dzień składania wniosku Pan jeszcze żył, ponieważ wniosek podpisał. Ogólnie czy taką decyzję należy wygasić, wstrzymać a może pozostawić? Nie spotkałam się jeszcze z takim przypadkiem i nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej informacji. Bardzo będę wdzięczna za wypowiedzi bardziej doświadczonych ode mnie ;)
Aga23
Praktykant
Posty: 16
Od: 08 wrz 2017, 14:29
Zajmuję się: DM/DE/KDR

Napisano: 22 lis 2017, 9:04

Rozumiem, ale tak jak napisałam wcześniej- najpierw należy ustalić kiedy nastąpił zgon. Czy to był listopad czy październik. Wystąp do ewidencji ludności o taką informację, załącz w akta i sporządź decyzję do akt. Jeżeli zszedł w październiku, a wypłaciłaś w listopadzie mimo, że już na listopad wtedy dm się nie należał to będzie problem z odzyskaniem DM za listopad i raczej nic z tym nie zrobisz. Środki, które przelaliście temu Panu nie wróciły do Was na konto?
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 22 lis 2017, 9:21

Klara27 pisze: będzie problem z odzyskaniem DM
A na jakiej podstawie chcesz "odzyskiwać" DM? Zgon zarządcy nie jest podstawą do "wstrzymywania" DM.
Klara27 pisze:sporządź decyzję do akt
Jaką decyzję? Na jakiej podstawie?
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 22 lis 2017, 11:00

Myślę własnie, że odzyskiwanie w tym wypadku nie miałoby racji bytu bo własnie jak/skąd? Dlatego też napisałam, że raczej nic z tym koleżanka nie zrobi.
Ja na podstawie np. aktu zgonu lub listy zejść sporządzam decyzję skracającą termin i wpinam tylko do akt.
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 22 lis 2017, 11:44

Klara27 pisze:Ja na podstawie np. aktu zgonu lub listy zejść sporządzam decyzję skracającą termin i wpinam tylko do akt.
Ale na jakiej podstawie tak robisz?
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 22 lis 2017, 11:44

Dzięki Klara27. Maxima możesz mi napisać co wg Ciebie powinnam zrobić?
Aga23
Praktykant
Posty: 16
Od: 08 wrz 2017, 14:29
Zajmuję się: DM/DE/KDR

Napisano: 23 lis 2017, 15:53

Należy dodatki wypłacić po przeprowadzeniu postępowania spadkowego po zmarłym. Skracanie terminy jest zupełnie bezzasadne o ile wnioskodawca mieszka gdzie mieszkał i żyje.
Sabinka
Praktykant
Posty: 46
Od: 21 mar 2017, 12:35
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe i energetyczne.

Napisano: 23 lis 2017, 22:06

Moim zdaniem pierwszą rzeczą jest zajrzeć do dokumentacji i sprawdzić ile członków gospodarstwa domowego figurowało we wniosku.
Jeśli więcej niż 1, to dodatek zostawiamy w spokoju.
Jeśli wnioskodawca występował samotnie, to należy ustalić datę zgonu (z tym nie powinno być problemu), a następnie sporządzić decyzję stwierdzającą wygaśnięcie decyzji o dodatku — z końcem miesiąca zgonu.
Co z ewentualnymi egzemplarzami decyzji i co z ewentualnie wypłaconymi kolejnymi ratami — to sprawa niejako drugorzędna.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x