Ostatnio coraz częściej dostaję wnioski z fakturami bez podpisu sprzedawcy. Wnioskodawcy tłumacza ze juz jest konieczny podpis sprzedawcy, a ja sam nie wiem co mam z tym robic.
Zgodnie z ustawą o rachunkowości dokument księgowy a takim jest również faktura powinien być podpisany przez jego wystawcę, chyba, że inne przepisy regulują to inaczej. I tak jest z fakturami. Wg przepisów o VAT faktury nie muszą być podpisywane ani przez wystawce a ni przez odbiorcę.
Ok, skoro tak (mam wątpliwości) to faktury mogą a nie muszą być podpisane. Jaki problem jest machnąć podpis i przybić pieczątke. Korona z głowy spadnie sprzedawcy. Polak zawsze ogranicza się do minimum. A potem jeden do drugiego ma pretekst aby mieć jakieś uwagi. PAtrz kontrola w tym przypadku.
Proszę o odpowiedź: Czy faktury za aparat słuchowy wystawione w grudniu 2012 roku osoba niepełnosprawna może złożyć do PCPR w styczniu 2013 r. wraz z wnioskiem o dofinansowanie do zakupu aparatu słuchowego? Czy faktura (wystawiona w 2012 r,) będzie refundowana ze środków PFRON w 2013 r.? Pozdrawiam
kwestia regulaminu. każdy pcpr może mieć inne zasady. my np nie rozpatrujemy i nierefundujemy wniosków z fakturami za rok poprzedni bo brakłoby nam środków na bieżący rok.
Jeżeli zakupił ten aparat w 2012 i zlecenie zostało zrealizowane, daty się zgadzają, to jak najbardziej można dofinansować. Swego czasu mieliśmy interpretacje z ministerstwa. Jak znajde czas to wpisze tutaj treść sentencji.
A co do podpisów na fakturach - obowiązku nie ma, fakt. Jednak jest napisane, że powinny być. Ja osobiście wymagam (dla uwiarygodnienia) podpisów na fakturze odbiorcy i sprzedawcy, a jak ktoś kręci nosem to niech spada na szczaw.
Jak ktoś słusznie zauważył - korona z głowy nie spadnie jak się podpisze.