decyzja o nienazeżnie pobranym dodatku - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 23 kwie 2021, 13:21

witam poratuje ktoś wzorem decyzji o nienależnie pobranym dodatku mieszkaniowym? wnioskodawca zataił dochody i teraz wyszło ze powinien mieć mniejszy dodatek przyznany. jak to po kolei ugryśc? pomoże ktos? ja jestem nowa i zielona
aniulek97
Stażysta
Od: 11 sty 2016, 12:03
Zajmuję się:

Napisano: 26 kwie 2021, 13:27

procedura jest taka:
- wznawiasz postępowanie (wydajesz postanowienie)
- wzywasz do wyjasnienia sprawy, zbierasz materiały dowodowe itp.
- wysyłasz pismo do wnioskodawcy informujące o możliwości zapoznania się z materiałem dowodowym
- wydajesz decyzję, w której: uchylasz poprzednią decyzję i przyznajesz dodatek w nowej kwocie
- jesli się nie odwoła to wydajesz decyzję żądająca zwrotu nienaleznie pobranego dodatku
Warto wspomnieć, że dodatek w nowej kwocie mozesz wypłacac dopiero, gdy wnioskodawca spłaci nienaleznie pobrany dodatek.
Teraz powiedz, o który wzór decyzji Ci chodzi? Ten ostatni do zwrotu? czy uchylajacą?
Maxima
VIP
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 27 kwie 2021, 8:00

dziekuje za odpowiedz. dopytam jeszcze. czyli jak decyzja jest do konca kwietnia ( wypłata już była) to ją uchylam w całości i przyznaje nowe kwoty na nowej decyzji?
tylko wnioskodawca miał wypłacne wieksze kwoty niż mu sie należało. a o wzory chodzi mi o zawiadomienie i uchylenie i żadanie zwrotu:) to moja pierwsza taka sprawa a dodatkami zajmuje sie od 2 miesięcy:( a wnioskodawca może złożyć teraz na nowy dodatek od maja czy musi spłacić ta różnce z poprzedniej decyzji?
aniulek97
Stażysta
Zajmuję się:

Napisano: 27 kwie 2021, 9:32

aniulek97 pisze: czyli jak decyzja jest do konca kwietnia ( wypłata już była) to ją uchylam w całości i przyznaje nowe kwoty na nowej decyzji?
tak
aniulek97 pisze:tylko wnioskodawca miał wypłacne wieksze kwoty niż mu sie należało