Diagnoza psychofizyczna dziecka - Piecza Zastępcza

Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 05 sie 2019, 9:29

Dzień dobry!

Od pewnego czasu pracuję jako psycholog w Poradni Rodzinnej przy PCPR (który jest też organizatorem PZ).
Mam wiele wątpliwości dotyczących diagnoz psychofizycznych, o których mówi ustawa o WRiSPZ.
Np.:
- czy obowiązek "gromadzenia" diagnoz jest równoważny z obowiązkiem ich sporządzania?
- czy istnieje obowiązek powtarzania diagnoz np w przypadku, gdy wychowanek ma już 17 lat,
- jakimi narzędziami posługują się pedagodzy sporządzający diagnozę?
itd.
Byłbym niezmiernie wdzięczny za możliwość omówienia tematu z kimś bardziej doświadczonym.
Liczę na Społeczność :)!

Pozdrawiam!

PS
W zamian chętnie skonsultuję Wasze wątpliwości, nie koniecznie dotyczące dokumentów (moim zdaniem zawsze warto)..
PsychologPCPR
Praktykant
Od: 05 sie 2019, 9:14
Zajmuję się: Poradnia Rodzinna przy PCPR

Napisano: 05 sie 2019, 13:14

Sama jestem ciekawa odpowiedzi. Czy w ogóle ktoś to robi??? Ma kim???

Art. 38a jest z typu opowieści z mchu i paproci.

W prawie 99% nie mamy w ogóle czasu na uzyskanie tej dokumentacji. Rodziny spokrewnione same do nas przychodzą z postanowieniem sądu w ręce - więc żadnego udziału w umieszczaniu nie mamy (bo nadal nie zawsze sąd pyta nas o zdanie), niezawodowe - w każdym razie u nas, powstają tak samo - to rodzina stara się o dziecko. Pozostają więc rodziny zawodowe - a tutaj dostajesz człowieku dziecko z interwencji, o którym nic nie wiesz, a umieszczać je musisz już i teraz.

Rodzina otrzymuje diagnozę psychofizyczną dziecka, tylko wtedy gdy taka diagnoza jest zrobiona w Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej.
iwa27
Awatar użytkownika
Referent
Od: 10 wrz 2014, 13:21
Zajmuję się:

Napisano: 05 sie 2019, 15:15

U mnie nasz PCPR-owy psycholog sporządza dla każdego dziecka (z wyjątkiem tych co mają opinię z Poradni PP), co do metod to wiem tyle, że korzysta z różnych testów adekwatnie do wieku dziecka ale mogę zapytać jakie dokładnie testy