dps - dwie decyzje - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]

Napisano: 20 mar 2025, 10:05

Dzień dobry. Zmieniałam decyzje w części dotyczącą odpłatności od lutego 2025 w związku ze zmianą średniego kosztu utrzymania w dps. Pojawił się komunikat "Decyzja o numerze ............ zawiera świadczenie przyznane tej samej osobie, o takim samym rodzaju świadczenia i pokrywających się okresach. Powtórne użycie opcji spowoduje wykonanie czynności mimo wyświetlonych ostrzeżeń lub informacji". Zmieniająca decyzja powinna zastąpić tą poprzednią i powinna mieć status zmieniona a ta aktualna o statusie do realizacji.
Na liście wypłat świadczenie za dps wchodzi z dwóch decyzji. Gdzie mam błąd i jak to poprawi? Dziękuje
raksa
Referent
Posty: 229
Od: 12 mar 2016, 21:53
Zajmuję się:


Napisano: 20 mar 2025, 11:23

Decyzję w sprawnie odpłatności zmieniamy tylko wtedy gdy zmienia się dochód mieszkańca DPS.
Jeżeli, jest zmiana średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca to tylko modyfikujesz harmonogram, czyli tylko odpłatność ze strony gminy na nową.
ttt
Podinspektor
Posty: 1254
Od: 10 paź 2017, 10:58
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 20 mar 2025, 11:31

Tak zmienia się tylko po stronie gminy, dochód mieszkańca pozostaje bez zmian
raksa
Referent
Posty: 229
Od: 12 mar 2016, 21:53
Zajmuję się:

Napisano: 20 mar 2025, 11:57

To rób tak jak napisałem wyżej. Chyba, że u Was jakaś inna polityka w Ośrodku.
ttt
Podinspektor
Posty: 1254
Od: 10 paź 2017, 10:58
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 20 mar 2025, 14:06

ttt pisze: To rób tak jak napisałem wyżej. Chyba, że u Was jakaś inna polityka w Ośrodku.
U nas zmienia się decyzję
raksa
Referent
Posty: 229
Od: 12 mar 2016, 21:53
Zajmuję się:

Napisano: 20 mar 2025, 14:11

Kiedyś zakwestionowała to kontrola, bo w decyzjach nie powinny padać kwoty odpłatności ze strony gminy.
ttt
Podinspektor
Posty: 1254
Od: 10 paź 2017, 10:58
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 21 mar 2025, 8:41

W naszym województwie podobnie. Zgodnie z art. 59 ust. 1 w decyzji powinna być określona jedynie kwota opłaty ponoszonej przez mieszkańca dps, a nie przez gminę.

Często jednak widzę, gdy zmieniał się koszt leżący po stronie gminy, ops dokonywały zmian co pozostawało w sprzeczności z prawem przysługującym osobie skierowanej do dps. Nie zachodziły żadne przesłanki o których mowa w art. 106 ust. 5.
hek
Starszy referent
Posty: 601
Od: 13 maja 2019, 19:45
Zajmuję się: PS

Napisano: 21 mar 2025, 9:05

A my zmienialiśmy decyzje w takim przypadku ;) Od wielu lat funkcjonował u na taki pogląd, konserwowany przez prawników, kontrole i SKO. Próbuję z tym walczyć i jestem na dobrej drodze – ten rok jest prawdopodobnie ostatnim, kiedy zmienialiśmy decyzję po opublikowaniu nowych kosztów utrzymania mieszkańców DPS, które opłacamy 8-)
Quidquid latine scriptum sit, sapienter videtur
Ten z Łopieki
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 2112
Od: 01 lut 2018, 11:37
Zajmuję się: rzucam pyrami w dinozaury
Lokalizacja: Kątownia, trzecie drzwi po prawej

Napisano: 24 mar 2025, 13:17

Na jakim programie pracujesz? jeśli na pomoście to robisz decyzję z decyzji i numer decyzji musi być różniący się od decyzji zmienianej,zmienianej. Zaznaczasz datę od kiedy zmiana i nie ma opcji podwójnej wypłaty, ponieważ po zmianie musisz wygenerować nowy harmonogram.
Megi21
Praktykant
Posty: 16
Od: 01 lip 2021, 14:50
Zajmuję się: PS, DM



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x