jak wypełnić wniosek, w którym wnioskodawca wnioskuje o duplikat KDR.
czy wypełniamy cały wniosek od nowa z całym składem rodziny?
czy wnioskodawca + osoba, o której kartę wnioskujemy????
W części I - W polu Dane wnioskodawcy - dane osoby która składa wniosek.
W częsci II - Członkowie rodziny wielodzietnej: tak jak napisałaś - osoba/osoby o której karte wnioskujemy. "Wnoszę o wydanie duplikatu KDR"
dowód wpłaty + musi ci napisać Oswiadczenie do wniosku o wydanie duplikatu (w przypadku braku mozliwosci zwrotu karty, zapłacić wam 9,21 za jedną kartę, czyli jak zgubiły 2 osoby to 2*9,21
Co do systemu:
- robisz wszystko według wniosku (Wnoszę o wydanie duplikatu KDR)
Tam chyba trzeba wybrać powód dlaczego chcesz wydać ten duplikat - stąd to oświadczenie.
Potem przed przyznaniem kart wchodziłem w obsługę wniosku (u góry masz osoba, rodzina) i wchodziłem w rodzine i "wskaż rodzine" - wtedy wskazywałem do której ma przypisać i w obsłudze wniosku pojawiało się:
Rodzina do której przypisane zostaną osoby: xxxxx <--- nr tej rodziny.
Osoba -> wskaż osobę i też przypisałem do osoby, która juz była w systemie.
i dopiero przyznałem karty, ale tam jak wybierzesz przyznać to też masz pytanie czy osoba została zwolniona z opłaty za kartę (w sensie czy zapłaciła te 9,21).
Uprzedzam pytanie - TAK, stare karty automatycznie zostaną unieważnione.
Ja robiłem tak ostatnio dwukrotnie (w czerwcu). Po wydaniu kart w systemie wejdź w zarządzanie kartami, wyszukaj nazwisko tej osoby i przy jednej powinien być napisany status: wydana, przy drugiej "unieważniona". Chyba, że w międzyczasie się zmienił sposób unieważniania kart w systemie, ale jeszcze w czerwcu tak robiłem i działało. Na pewno wydałaś tamtą kartę ?? Jeżeli jest tak jak mówisz zostaje ci Helpdesk: https://kdr-hd.mpips.gov.pl/
Tylko powinnaś się pospieszyć i najlepiej dzis to zglosic, bo od jutra moga wprowadzic jakies zmiany w systemie.
Ale ja dopiero w piątek zamówiłam te duplikaty, wieć jeszcze ich nie wydałam. to znaczy że jest dobrze i dopiero po wydaniu duplikatów tamte poprzednie zostaną unieważnione?
Jeśli zamówiłaś duplikat karty to poprzednią (zagubioną, skradzioną) musisz unieważnić. W "cudownym" SI KDR niestety to się nie robi automatycznie. Wejdź na zarządzanie kartami, znajdź osobę, której zamówiłaś duplikat i unieważnij jej starą kartę (trzeba podać powód unieważnienia).
@up
To nie wiem od kiedy tak jest. W czerwcu wydawałem duplikaty i nawet według odpowiedzi Helpdesku z kwietnia " karty automatycznie zostaną unieważnione "
Mi z automatu unieważniło.
@Monica Według mnie tak, jest dobrze. Z tym, że nie wiem jak to się będzie odbywało po 1 sierpnia 2017, ale ja bym zostawił jak jest i potem obserwował jak wydam Karty - lub spokojnie spytał na Helpdesk, od tego są żeby pomagać.
@up
A unieważniałaś zaraz po zamówieniu czy nie unieważniło samo po wydaniu kart?