Osoba ma świadczenie z ZUS(emeryturę lub rentę) i na dokumencie {PIT 40A z ZUS) są wykazane składki zdr. w wys. 7,75% w kwocie 1091,76 zł a z weryfikacji przez empatię wynika, że kwota składki wynosi 0 zł. Na czym tu się opierać?
W przypadku niezgodności pomiędzy danymi pozyskanymi w wyniku wywołania usługi, a informacjami pozyskanymi w trakcie postępowania administracyjnego, nie należy zakładać z góry większej wiarygodności danych pozyskanych z systemu zewnętrznego – w przypadku rozbieżności należy przeprowadzić normalne postępowanie wyjaśniające na bazie pozyskanych informacji. Nawet w przypadku danych identyfikacyjnych może się zdarzyć, że wystąpi rozbieżność w wyniku braku synchronizacji aktualizacji danych pomiędzy systemami zewnętrznymi.
W przypadku uzyskania odpowiedzi potwierdzającej informacje uzyskane od beneficjenta obsługa sprawy jest kontynuowana rutynowo jak w przypadku przedstawienia poprawnego zaświadczenia.
W przypadku uzyskania w odpowiedzi informacji niezgodnej z informacjami uzyskanymi od beneficjenta (oświadczenie) należy przeprowadzić weryfikację rozbieżności z udziałem osób zainteresowanych.
Powyższe wyjaśnienia każda Jednostka otrzymała z MRPiPS za pośrednictwem CAS jako "Przewodnik po usługach".