Empatia - POMOST - ZUS - osoba znaleziona, ale brak danych - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 25 lut 2016, 10:46

Witam

Mam pytanie odnoście Empatii , w systemie Pomost.

Zadając zapytanie do ZUS-u (Z4) -Operacja umożliwia złożenie zlecenia do ZUS o udostępnienie danych o wypłacanych emeryturach, rentach, świadczeniach i zasiłkach, wykorzystywana w obszarze PS -Operacja Zleć Udostepnienie Świadczeń (okres oczekiwania od 1 dnia, interwał odpytywania 1 dzień)

Zwraca odpowiedź:

osoba znaleziona, ale brak danych

Jak interpretować te dane? Osoba znaleziona (czyli figuruje w danych ZUS-u) jednak w okresie o jaki pytamy nie była wypłacana emerytura, renta, świadczenia i zasiłki ?

Czy tak jak zaleca Help Desk Softiq "system CSISZ przekazuje informacje wprost przekazane od instytucji źródłowej (MF/ZUS/...). Interpretacja danych leży w gestii użytkowników końcowych. Prosimy zatem o wyjaśnienie danych, które zostały przekazane z systemów źródłowych bezpośrednio z instytucją udostępniającą dane."


Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
wartek
Praktykant
Posty: 3
Od: 11 lut 2016, 12:29
Zajmuję się:


Napisano: 25 lut 2016, 11:16

Tak w przypadku ZUS, jak i w przypadku przypadku wszystkich systemów zewnętrznych zintegrowanych z CSIZS Emp@tia, system POMOST Std jedynie prezentuje odpowiedź udzieloną przez system zewnętrzny, nie ingerując w jej treść.

W przypadku, kiedy otrzymana odpowiedź budzi wątpliwości, w pierwszej kolejności należy upewnić się co do poprawności informacji użytych w zleceniu weryfikacji np. czy nie występują literówki w imieniu, nazwisku lub innych danych osobowych, czy okres o który pytamy jest poprawny itp.

W przypadku znalezienia takich pomyłek w zleceniu, należy skorygować dane i ponownie wykonać zlecenie weryfikacji,

natomiast jeśli pomyłek w zleceniu nie ma, należy wyjaśnić wątpliwości co do poprawności udzielonej odpowiedzi w instytucji źródłowej (czyli np. w Urzędzie Skarbowym, ZUS, PUP itd., w zależności od tego, która weryfikacja była wykonywana).

W tym przypadku odpowiedź oznacza że osoba figuruje w systemie informatycznym ZUS, ale w systemie informatycznym ZUS nie ma zarejestrowanych informacji o wypłaconych świadczeniach dotyczących okresu, o który pytałeś.

pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6042
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 05 paź 2016, 13:25

Witam

Mam odcinek z ZUS o wysokości renty chorobowej na VIII. Wystosowałem zapytanie do ZUS o weryfikację pobieranych św. za VIII wyszło osoba znaleziona, ale brak danych.

Nie rozumem tego, Dane osobowe PESEL imię nazwisko się zgadza.
JAN

Napisano: 05 paź 2016, 14:04

Skoro dane osobowe są poprawne, to problem leży po stronie ZUS. Od swojej strony nic nie poradzisz. Jedynie pisemnie możesz pytać ZUS.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6042
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 05 paź 2016, 20:09

Niestety aby zweryfikować osobę w pomoście czy pobiera świadczenie z ZUS jest niemożliwe. Ciągle osoba znaleziona brak danych. Dzwoniąc do ZUS niestety nawet nie wiedzą, że mamy możliwość sprawdzania informacji. Nie wiedzą co to Empatnia. Ostatnio 45 minut oczekiwałem aż ktokolwiek w ZUS będzie wiedział o co chodzi. Na sam koniec okazało się ze niestety nic z tego.

W przypadku weryfikacji danych w SR odnośnie urzędu skarbowego - też nie wzystko działa dobrze- ulgi prorodzinnej niestety nie będziemy otrzymywać przy weryfikacji.

Oczekiwanie na weryfikacje w SR Zus - to chyba ktoś powinien się zastanowić . Uzyskanie odpowiedzi możliwe dopiero na drugi dzień.

Niby wielkie ułatwienie a niestety nie jest to wszystko dopracowane oj nie!!!
mały ops
Jakub25
Praktykant
Posty: 17
Od: 21 paź 2009, 10:18
Zajmuję się:
Lokalizacja: Polska

Napisano: 06 paź 2016, 14:47

A ja już wiem o co chodzi z tym komunikatem - Osoba znaleziona brak danych. Chodzi o to, że za szybko występujemy do ZUS. Np. weryfikując osobę w październiku br. i chcąc otrzymać wysokość jej świadczenia za wrzesień br. nie otrzymamy tego za "chiny ludowe". Możemy tylko wystąpić o wcześniejsze miesiące. Chodzi o przekazywanie danych przez ZUS do jakichś replik z dużym opóźnieniem. Kolejna całkowicie nieprzydatna funkcja zwłaszcza w pomocy społecznej gdzie potrzebne dochody z miesiąca poprzedniego.
Anka - doinformowana


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x