Ewidencja FA w organie - Księgowość

  
Strona 1 z 3    [ Posty: 26 ]

Napisano: 24 wrz 2015, 9:20

Witam. Szukam mądrej głowy, która przedstawi sposób ewidencji FA w organie. Łącznie z tym co wykazać na sprawozdaniach. Nie ukrywam ze zależy mi na czasie. Nie mogę dogadać się ze skarbnikiem. Pozdrawiam
kkic13


Napisano: 25 wrz 2015, 8:54

Zobacz w tym artykule, wydaje mi się, że właśnie tak jak tam opisują:
https://finansepubliczne.bdo.pl/biuletyn ... en-mf.html
Basia111

Napisano: 25 wrz 2015, 9:05

Jesli chodzi o księgowania w jednostce, to robię prawie tak jak opisuje p. Wojtania w tym artykule, prawie, bo pomijam księgowanie decyzji i rozliczenia międzyokresowe... tego chyba jeszcze żaden ośrodek nie robi, więc też się nie "wyrywam":)
Basia111

Napisano: 25 wrz 2015, 9:16

Dzieki ja też robię podobnie jak schemat Wojtani, przy czym ja łącznie z RMK. Wprowadzilem to dwa lata temu i nie jest to takie trudne. Bardziej interesuje mnie informacja odnośnie nie wykazywania w 27 S dochodów własnych z zadań zleconych. Usłyszałem to na szkoleniu z Koszelą. Mialoby to wyglądać tak, iż ops nie wykazuje w 27 s tych dochodów. Ujmuje się je tylko w 27ZZ, na podstawie którego gmina robi swoje 27S. Dokładnie w 27ZZ gminnym w rubryce potrącenia ujmowane są dochody z zadań zleconych dotyczące budżetów jst, a w 27s gminy wykazywane są tylko własne i to ze zmienionym paragrafem z 0980 czy 0970 na 2360. To jest chyba nawet zgodne z instrukcja do 27ZZ i z wyjaśnieniami MF ST2-4834-17/SZH/2014/RWPD-30793 z 28.04.2014. Tylko nie potrafie tego wytłumaczyć księgowej w UG
kkic13

Napisano: 25 wrz 2015, 9:24

od II kw. br nie wykazuję FA, ZAL, 5% SUO i 5% z kosztów upomnienia w Rb-27S, robi to UG, wykazuję tylko ich 100% w Rb-27ZZ. zastanawia mnie jednak Rb-N... tam wykazywałam 20-40% OWW (nasza gmina)... już sama głupia jestem ...
monika11

Napisano: 25 wrz 2015, 9:29

Własnie ja też próbowałem to zrobić i księgowość urzędu poległa. Nie wykazali tego w 27S i rozsypały im się dochody na 901, wisi saldo na 222 więc zostało przeksięgowane gdzieś tam....... ogólnie masakra i chyba będę musiał robić korekty do poprzedniej wersji. szlak mnie trafi.............
kkic13

Napisano: 25 wrz 2015, 9:54

Ja wykazuję 100% w Rb-27ZZ, nie wykazuję niczego co dotyczy FA i ZA w Rb-27S. Urząd w kolumnie potrącenia w Rb-27ZZ wpisuje kwoty należne jst i przenosi do Rb-27S i chyba wszystko gra. U mnie suma sprawozdań Rb-27S i Rb-27ZZ daje sumę z konta 222.
Basia111

Napisano: 25 wrz 2015, 9:57

kkic13 - ty masz rację, u nas poszły te sprawozdania w takiej formie już za II kw. i było ok. tylko wiesz, jak ktoś robi tak od paru lat to ciężko mu to zmieniać.....
monika11

Napisano: 25 wrz 2015, 10:15

my też robimy tak jak pisze Basia111
mk1

Napisano: 25 wrz 2015, 10:29

a od kiedy trzeba tak robić?
ja robię po staremu
były jakieś zmiany?
Miłka



  
Strona 1 z 3    [ Posty: 26 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem