Na stronie MF jest komunikat z 5.04. 2019 dot VAT:
Zasady wystawiania faktur
Poniższy artykuł dotyczy podstawowego dokumentu potwierdzającego dokonanie transakcji opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, którym jest faktura. Znajdą tutaj Państwo szczegółowe informacje między innymi na temat wystawiania faktur, ich formy, elementów jakie powinny zawierać, a także rodzaje faktur, terminy ich wystawienia oraz sposobu ich przechowywania
https://www.podatki.gov.pl/vat/wyjasnienia/
Wynika z niego, że podatnik VAT nie wstawia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej i jako przykład MF podaje usługi pomocy społecznej.
W uwagach MF pozwala jednak podatnikowi zwolnionemu wystawić fakturę VAT. To jest Ok.
No ale usługi pomocy społecznej realizowane przez gminy nie są zwolnione, lecz niepodlegające pod VAT.
A zatem OPSy i gminy nigdy nie miały prawa wystawić faktury VAT.
A zatem OPS-y i gminy błędnie przeprowadziły centralizację VAT i mają je wszystkie błędnie wystawione.
No i pytanie mam teraz: co z tymi błędnie wystawionymi przez gminy i OPSy fakturami VAT do działalności niepodlegającej pod VAT?
Przypominam, że lwia część gmin nie ma indywidualnych interpretacji podatkowych.