inwentaryzacja - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Napisano: 14 gru 2022, 13:37

prosze o podpowiedz kiedy i jak powinnam zrobić inwentaryzację
ren
Starszy referent
Posty: 750
Od: 11 lip 2016, 12:52
Zajmuję się:


Napisano: 15 gru 2022, 15:11

Obligatoryjne terminy i częstotliwość inwentaryzacji określa ustawa o rachunkowości w art. 26 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Zapisy o inwentaryzacji powinnaś mieć też uwzględnione w swojej polityce rachunkowości. Kierownik Jednostki powinien napisać zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji. Z twojej strony jako księgowej po przeprowadzeniu spisu z natury przez zespół spisowy winno być sprawdzenie czy dane z arkuszy spisowych zgodne są z twoimi zapisami księgowymi bo się pod nimi tez pospisujesz, oraz czy w księgach inwentarzowych też jest zgodność z księgowymi zapisami. Ja w księgach inwentarza podkreślam dane i robię zapis stan na dzień 31.12.... r. I się podpisuję jeśli wszystko jest ok. Twoim zadaniem w ramach inwentaryzacji jest powiedzenie i weryfikacja sald. Weryfikację robię z data marcową przed sporządzeniem bilansu.
Inwentaryzacja jest ciężkim tematem i warto na szkolenie jechać. Pozdrawiam
lila1111
Praktykant
Posty: 35
Od: 14 paź 2020, 13:54
Zajmuję się: ks



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x