czy jeśli przedłużacie decyzje na COVID np.zasiłku piel. to jak później weryfikujecie czy osoba dostała już orzeczenie jeśli brak kontaktu z klientem..czy jeśli dostanie niższy stopień a wypłata poszła to czy żądacie zwrotu?
do dnia wydania nowego orzeczenia obowiązuje stare więc jeżeli zmienią się uprawnienia , to dopiero od nowego miesiąca. nie żądam zwrotu, bo wypłata nastąpila za czas kiedy jeszcze uprawnienia posiadał.
co do weryfikacji to co miesiąc zaciągam klienta eksemoonem i wiem czy złożył o orzeczenie. jeżeli tak to automatycznie decyzja z covid wygasa i musi złożyć nowy wniosek z orzeczeniem a jeśli nie ma z nim kontaktu , to wstrzymuję wypłatę świadczeń z covid, bo nie ma już do nich uprawnień w związku z nowym orzeczeniem.
W przedłużającej decyzji na pewno jest pouczenie, że strona ma obowiązek zgłosić fakt uzyskania nowego orzeczenia. Darowałabym sobie sprawdzanie człowieka, jest decyzja więc płacę. Jeśli zaniedba konieczność zgłoszenia zmiany, to na własne życzenie będzie miał nienależnie pobrane.
powiedzcie jeszcze jak robicie z orzeczeniami Pani ma orzeczenie nowe ze stycznia ale otrzymała je w lutym po wypłacie i ono nie kwalifikuje do dalszej wypłaty czy luty zostawiam w spokoju?
Podpowiedzcie co w sytuacji gdy ostatnie orzeczenie było do końca stycznia 2021r, przedłuzyła covidem a teraz wychodzi, że nie złożyła wcale nowego wniosku o wydanie orzeczenia.. czy ma do zwrotu w takiej sytuacji????