
Wnioskodawca ma podpisaną umowę najmu z właścicielem lokalu (budynek wielorodzinny - jest zarządca, który podpisał wniosek o DM wraz z wyszczególnieniem ponoszonych opłat w tym lokalu).
Wnioskodawca płaci dla właściciela 500 zł miesięcznie czynszu, oprócz tego w umowie jest zapis, że wszelkie koszty i świadczenia związane z eksploatacją lokalu przez cały okres najmu ponosić będzie najemca wedle wskazań dostawców usługi - dlatego najemca jeszcze płaci w imieniu właściciela (rachunek jest wystawiony na właściciela lokalu)opłaty do wspólnoty, tj. woda, ścieki, czynsz, odpady komunalnej, opłata stała.
Moje pytania:
1. Czy powinnam zsumować płacony czynsz do wspólnoty (tj. miesięcznie 102,50zł) i płacony czynsz dla właściciela (500zł) i porównać z czynszem dot. lokali z zasobu gminnego proporcjonalnie do metrażu lokalu?
2. Czy nie brać pod uwagę płacony przez najemce rachunek wystawiony na właściciela lokalu i przyjąć tylko płacone 500 zł? (ale co wtedy z opłatami za "media")
3. Czy przyjąć opłaty wg zestawienia zarządcy?
4. Najemca i tak będzie płacił rachunek do wspólnoty za właściciela lokalu, dlatego napisał, żeby należny dodatek mieszkaniowy przelewać na konto zarządcy - czy tak może być, czy muszę jemu do "rąk" wypłacać?
Chyba wszystko opisałam
