jak zaksięgować - telefon na raty - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 23 mar 2021, 14:26

Dyrektor kupił aparat telefoniczny (komórkowy) od T-Mobile, który oferuje zakup wyłącznie na raty (36 rat). Jak zaksięgować abonament i raty za telefon? Wartość telefonu 1.350,00 przy czym raty po 37,50 zł, abonament 45,00 zł.
hana
Stażysta
Posty: 67
Od: 04 lip 2008, 10:19
Zajmuję się: księgowa
Lokalizacja: mazowieckie


Napisano: 23 mar 2021, 16:39

Całą wartość telefonu dajesz w koszty i 201. W momencie spłat rat księgujesz wydatek w wysokości raty i 201 w ten sposób saldo 201 będzie się zmniejszało i zobowiązanie zniknie po zapłaceniu wszystkich rat. Abonament to bieżące obciążenia - płacisz co miesiąc wg faktury.
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 06 kwie 2021, 8:13

My spłaciliśmy sprzęt w całości a do sieci napisaliśmy pismo z prośbą o zaksięgowanie wpłaty na poczet rat za telefon. Bo później problemy w sprawozdaniach.
Kinia001
Awatar użytkownika
Referent
Posty: 207
Od: 06 lis 2017, 15:53
Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama

Napisano: 04 paź 2021, 14:09

A jeżeli jest faktura za telefon za 1 zł. a w abonamencie są ukryte raty pod nazwą Pakiet Smartfon to czy możemy jako jednostka spłacać te ukryte raty jeżeli nie możemy zaciągać zobowiązań?
ewal
Stażysta
Posty: 109
Od: 14 mar 2017, 9:49
Zajmuję się: księgowosc



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x