Witam. Mam pytanie jak petenci zlozyli na podwyzoszny dodatek a nie ma ich w ceeb to dajecie informacje przyznajaca na podstawowa kwote a zawiadomienie o odmowie na ta roznice miedzy podwyższoną kwota a podstawową?
Czyli jak to powinna zostać właściwie rozwiązana sytuacja powyżej? Zawiadomienie o odmowie a później decyzja odmowna na podwyższony DO i jednocześnie informacja o przyznaniu w kwocie podstawowej?
wg obecnych przepisów dajesz jedną informację o przyznaniu świadczenia w odpowiedniej kwocie, nieważne czy zwykła, podwyższona, złotówka itd.
Nie jesteśmy od tego, żeby naprawiać babole ustawodawcy i na siłę dawać szansę na drogę odwoławczą gdy ustawodawca takiej nie przewidział, świadomie czy nie...
Tak właśnie, jak pisze Tom., a dodać tylko można, że wynika to z zapisu art. 2 ust. 11, w którym jasno stoi, iż odmowa przyznania dodatku osłonowego wymaga wydania decyzji. Nigdzie nie jest napisane, że odmowa przyznania 25% dodatku do dodatku osłonowego wymaga wydania decyzji.
Człowiek jest istotą, która całe swe życie trawi na próbach przekonania siebie, że jej istnienie nie jest bezsensowne. Albert Camus
Mazur na szkoleniu mówił, że taki wniosek jest błędnie złożony i należy go poprawić. Tylko nie wiem czy w ogóle opłaca się bawić w to, wysłanie listu z wezwaniem to koszt 8 zł na chwilę obecną... wyjdą spore koszty. Teraz nie wiem czy warto weryfikować to w tej bazie, skoro większość będzie błędna.
Nie mamy uprawnień, żeby zmuszać ludzi do "poprawiania błędnie złożonego wniosku" poprzez wykreślanie czegokolwiek z wniosku, osoba ma prawo określić swoją sytuację wg własnej woli i wiedzy i wnioskować o rzeczy z tyłka wzięte. A celem postępowania jest zweryfikowanie danych z wniosku.