Kilka lat temu zrobiłabym umorzenie. Wg aktualnego orzecznictwa wydaje się w sprawie decyzję odmowną (brak możliwości przeprowadzenia wywiadu traktowany jak brak współudziału strony w rozwiązywaniu trudnej sytuacji życiowej). Jest jednak \"ale\" - strona została zawiadomiona o terminie przeprowadzenia wywiadu i zawiadomienie prawidłowo doręczone.
żadna decyzja pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia, wszystko na podstawie kpa wezwanie musi spełniać wymogi art. 54 kpa m. in. w jakiej sprawie oraz w jakim charakterze i w jakim celu zostaje wezwany, oraz pouczenie, że w przypadku niezgłoszenia się sprawa zostanie pozostawiona bez rozpatrzenia - uzgodnione z radca prawnym oraz mowa o tym była na szkoleniu
W pomocy społecznej nie radzę spraw pozostawiać bez rozpatrzenia. Należy dać odmowę jeśli posiadamy zwrotkę, że klient odebrał pismo z informacją o konieczności wywiadu. Jeśli się nie kontaktuje to znaczy, że odmawia wywiadu iwspółpracy, żeby to stwierdzić nie trzeba dodatkowych ustaleń, bo temu służy wywiad. A jeśli klient zmarł to i tak się nie odwoła. Mógł jeszcze zostać porwany ale jak go wypuszczą to
Zas)ze będzie mógł wnioskować o wznowienie postępowania
\"Ośrodek pomocy społecznej jest więc zobowiązany do wydania decyzji administracyjnej, gdy klient zwraca się o udzielenie mu pomocy. Nie może ograniczyć się (co, niestety, jeszcze ciągle się zdarza) do udzielenia klientowi pomocy społecznej informacji, co do braku możliwości pozytywnego załatwienia sprawy, na przykład ze względu na przekroczenie przez niego dochodu. Każde wszczęte postępowanie (poza ustawowymi wyjątkami), a złożenie wniosku, jak ustalono wcześniej, wszczyna postępowanie administracyjne przed organami pomocy społecznej, musi zostać zakończone decyzją.\"
Źródło: Maria Mnich- Baranowska \"Postępowanie administracyjne w pomocy społecznej\", Poradnik Instytucji Pomocy Społecznej Nr 5/2010, wyd. Infor. (mam wydrukowany egzemplarz ze strony internetowej www.pips.infor.pl)
\"Inna jest sytuacja opisana w art. 64 paragraf 2 k.p.a. Wobec szczególności postępowania przed organami pomocy społecznej, które z natury swej funkcji mają znacznie większe obowiązki dochodzenia prawdy obiektywnej niż inne organy administracji, w wielu wypadkach bardziej celowe będzie wydanie decyzji odmownej, w której można klientowi szeroko uzasadnić, dlaczego nie otrzyma oczekiwanej pomocy, niż pozostawić sprawę bez rozpatrzenia. Na takim stanowisku często też stoją organy odwoławcze.\"
Źródło: Maria Mnich- Baranowska \"Postępowanie administracyjne w pomocy społecznej\", Poradnik Instytucji Pomocy Społecznej Nr 5/2010, wyd. Infor. (mam wydrukowany egzemplarz ze strony internetowej www.pips.infor.pl)