Witam, zwracam się z prośbą o pomoc dotycząca naliczania płac, od niedawna się tym zajmuję.
W styczniu zatrudniliśmy pracownika na umowę o pracę na okres 3 miesięcy tj. do 31.03.2024r. - umowa nie będzie przedłużona.
Pracownik rozchorował się 20 luty-21luty i póżniej od 28 lutego i otrzymywał kolejne zwolnienia chorobowe trwające nieprzerwanie do 4 kwietnia 2024r.
W miesiącu lutym wypłaciłam mu wynagrodz. chorobowe za dwa dni (20-21.02) ale nie zrobiłam mu korekty listy płac za dwa dni tj. 28-29.02.(po wypłacie wynagrodzenia) za te dni otrzymał wynagrodzenie za pracę zamiast wynagrodzenia chorobowego,teraz cały miesiąc marzec choruje i nie będzie miał przedłużonej umowy.
Czy powinnam za marzec wypłacić mu za 31 dni wynagrodzenie chorobowe oraz zasiłek (płacę zasiłki w imieniu zus), a za 2 dni lutego powinnam zrobić korektę list płac za luty- osobna listę i czy wtedy korektę DRA za luty a co z podatkiem ? Będę ogromnie wdzięczna za podpowiedź.