krętacze - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 08 maja 2014, 8:14

Kochani, pomóżcie, bo jestem nowa w zawodzie. Mam klienta niby bezrobotnego, a dostałam ustny donos od jego sąsiada (też klienta), że facet trochę gdzieś pracuje i to legalnie. On oczywiście zaprzecza. Jak mogę to sprawdzić, jak dojśc do prawdy?
zosieńka

Napisano: 08 maja 2014, 9:03

Wezwać do wyjaśnienia. Jeśli nie potwierdzi ściągnąć aktualne zaswiadczenie z pup. Oczywiscie moglo sie zdarzyć ze podjal prace i nie zgłosił w pup, ale to na krótką metę, bo naloza sie składki na ubezpieczenie zdrowotne i zus to wychwyci i poinformuje pup ze cos nie teges. Moze to jednak porwać. My tez pisaliśmy do US czy za takiego klienta placony jest podatek i kto go odprowadza ( dane firmy) oraz tak samo do ZUs zapytanie o skladki.
migdał

Napisano: 08 maja 2014, 19:02

Czyli mam rozumieć, że jak zapytam w US, to oni muszą nam udzielić odpowiedzi? Nie jest to tajne?
zosieńka

Napisano: 08 maja 2014, 19:50

Wysyłasz wniosek o udostępnienie danych osobowych do ZUS powołując się na art. 105 ustawy z zapytaniem czy dla takiego a takiego pana odprowadzane są składki na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne o kiedy i kto jest płatnikiem składek, w zależności jak ci odpowiedzą wzywasz klient i przedstawiasz mu papierek, że wiesz, że pracuje. Jeżeli nie pracuje to musisz wyegzekwować żeby był zarejestrowany w PUP i kontrakt na aktywizację zawodową
inna

Napisano: 08 maja 2014, 19:54

To jest tajne/pouwne, jednak na wniosk o udzielenie informacji z podstawą prawną US i ZUS odpowaiada.
pracownik socjalny2

Napisano: 09 maja 2014, 0:04