Napisano: 08 maja 2014, 11:46
@Baltar
Numer kontrolny tworzy wykonawca CSIZS po stronie Oprogramowania Terminalu - Pomost go nie tworzy, ani nawet nie zna algorytmu go tworzącego - Wykonawca CSIZS go nie udostępnia. Z tego powodu nie mamy wpływu na jego długość. Po odebraniu wywiadu udostępniamy ten mumerek pod menu na oknie odebranych wywiadów przeprowadzonych na terminalu.
Niestety nie możemy tego numeru umieścić na wydruku wywiadu, gdyż wydruk jest zgodny z kwestionariuszem wywiadu określonym w rozporządzeniu, a to nie dopuszcza dodania tam numeru. Skądinąd mamy sygnały że są pracę nad zmianami w rozporządzeniu o wywiadzie, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wywiad który odbierasz w Pomoście jest dokumentem elektronicznym i jako taki nie podlega zmianie - nie dasz rady go z Pomostu zmienić - możesz tylko wydrukować lub wyświetlić w przeglądarce PDF, i ewentualnie zapisać do pliku PDF. Jest to odpowiednik wywiadu papierowego, przeprowadzanego w tradycyjny sposób.
Natomiast jak jesteś w Pomoście na liście odebranych wywiadów z teminalu, to masz przycisk "Wczytaj" i to jest odpowiednik ręcznego przepisania tradycyjnego wywiadu do Pomostu. Po wczytaniu, tak samo jak po ręcznym przepisaniu wywiadu z papieru - masz możliwość dokonania korekty wywiadu już w Pomoście - w oknie teczki rodziny, ale nie zmienia to oryginału zapisanego na liście wywiadów odebranych z terminalu. Podobnie jak zmiana wywiadu w Pomoście nie zmienia Ci oryginału papierowego, pod którym podpisał się klient. Dlatego suma kontrolna nie zmienia się. Możesz sobie zrobić taki test, zmień cokolwiek na wywiadzie już wczytanym do teczki rodziny, a potem wejdź na okno listy wywiadów odebranych z terminalu i daj przeglądaj lub drukuj - nie będzie tam zmiany dokonanej już po wczytaniu. Dlatego suma kontrolna się nie zmienia.
mam nadzieję że wyjaśniłem to w miarę jasno - w razie wątpliwości pisz jeszcze
Tomek