Kserokopia listy płac pracowników - Księgowość

Strona 2 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 04 cze 2019, 10:24

Witam...
Jestem główną księgową i jestem tego samego zdania co :zosia42". Pozdrawiam.
gość66
Praktykant
Od: 20 wrz 2017, 18:32
Zajmuję się: główna księgowa MOPS

Napisano: 04 cze 2019, 10:30

Witam...
:Renia 50" - robienie kserokopii dokumentów przez główną księgową nie jest zabronione,główna księgowa musi tylko pamiętać o prawidłowym przechowywaniu ksera tych dokumentów ,chodzi o to żeby były schowane,zabezpieczone przed dostępem osób trzecich itp.Jeśli jest taka decyzja głównej księgowej,że jest to jej niezbędne to nie widzę żadnego problemu.Pozdrawiam.
gość66
Praktykant
Od: 20 wrz 2017, 18:32
Zajmuję się: główna księgowa MOPS

Napisano: 05 cze 2019, 9:08

zosia42 pisze:Ja nie widzę tu żadnego problemu - główna księgowa odpowiada za gospodarkę finansową w jednostce i osoba , która nalicza płace jej podlega.Tak jest u mnie i jeśli bym chciała robić sobie ksero list to je robię i nie tłumaczę się pracownikowi do czego mi to jest potrzebne.Nic tu nie ma do tego RODO - główna księgowa wie za co odpowiada i taka jest jej decyzja.Pozdrawiam :)
Raczej każdy pracownik wie za co odpowiada... Według Ciebie RODO nie ma tu nic do rzeczy? Mięliśmy audyt wewnętrzny w księgowości. Pani audytorka zażyczyła sobie sprawozdania i meldunki do wglądu. Sprawdzała między innymi czy były przekazywane w terminie. Otrzymała od głównej księgowej teczkę z tymi sprawozdaniami i meldunkami, a pod nimi podpięte kserokopie list płac pracowników. Z uwagi na to iż zatrudniamy dużo pracowników na liście wypłat są pesele . Muszą na niej widnieć gdyż zdarza się iż pracują 2-3 osoby o identycznym imieniu i nazwisku. Czyli są dane osobowe.... Audyt jest w księgowości, nie w kadrach... Nie ma upoważnienia do danych osobowych... I co ty na to?
Nowa999
Stażysta
Od: 29 maja 2017, 14:02
Zajmuję się: LP/KS

Napisano: 05 cze 2019, 14:23