Napisano: 31 sie 2021, 17:44
"Wskazany w art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 180) termin jest terminem procesowym, wobec czego w przypadku jego przekroczenia organowi może zostać postawiony zarzut bezczynności lub zarzut prowadzenia postępowania w sposób przewlekły. Dzień złożenia wniosku jest dniem wszczęcia postępowania w sprawie, przy czym zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o dodatkach mieszkaniowych wniosek powinien zostać złożony przez "osobę uprawnioną". Co do zasady w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego datą wszczęcia postępowania na żądanie wnioskodawcy jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej." - wyrok WSA Gliwice z dnia 02-03-2018- IV SA/Gl 717/17.
"Zgodnie z art. 61 § 3 KPA datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. Jeżeli więc strona nadała w urzędzie pocztowym wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego, to data nadania tej przesyłki nie ma znaczenia w postępowaniu o przyznanie tego dodatku. Postępowanie zostaje bowiem wszczęte z chwilą, kiedy przesyłka zostanie doręczona właściwemu organowi. Odmienna interpretacja przepisu art. 7 ust. 5 w zw. z art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 966 ze zm.) prowadziłaby do sytuacji, w której organ, nie wiedząc o dacie wszczęcia postępowania pozostawałby w zwłoce z przyczyn od niego niezależnych i narażony byłby na zarzut przewlekłości postępowania." - wyrok WSA Kraków z dnia 07-04-2017- III SA/Kr 1830/16.
I tyle w temacie.