Od razu przyznaję się-jestem nowa w zawodzie. Dziś zadzwoniła do mnie pracownik socjalny ze szpitala i powiedział ze jest u nich 16 latka z naszego terenu, jest w ciązy, matka w innym szpitalu, ojciec alkoholik. Szpital wystąpi do sadu o zgodę na leczenie. My tez poinformujemy sad, że maloletnia nie ma opieki, żeby ustaniowił opiekuna, ale co jeszcze? co jeszcze mogę zrobić ? Proszę o porady?
n tym etapie myślę że to wszystko ale warto sie przej do ojca , ustalić sytuację bo ojciec z tego co rozumiem nie jest pozbawiony praw rodzicielskich tylko z ich realizacją jest problem. Wejdź w środowisko.
Tego nie wiem, ale można zatelefonować i zapytać w odpowiednim miejscu. W terenie znakomicie funkcjonują Placówki czy pogotowia Opiekuńczo wychowawcze, gdzie trafiają dzieci, rodziny z różnych przyczyn. Jeśli jest dziewczyna małoletnia to też tam należałoby się postarać o miejsce, ale o tym decyduje ąd, tj. o skierowaniu.
Musi być opiekun lub kurator dla reprezentowania jej praw i do domu też. U nas są domy dla kobiet w ciąży i matek samotnych. Tak więc nie byłoby problemu ale...wiek . wiek....
Sądy są opieszałe.
Iwona idź w środowisko.
teraz to ojciec musi wyrazić zgodę na leczenie i kropka, nawet jak alkoholik to nie wierzę, że nie podpisze. trzeba też napisać do sądu, bo zapewne maloletnia musi być umieszczona w pieczy zastępczej (chyba, że matka wyjdzie ze szpitala i sie nią odpowiednio zajmie). jeśli nie to sąd najlepiej gdyby wydał postanowienie o umieszczeniu w rodzinie zastepczej, placówka to ostatecznosć!
byłam w środowisku, ojca nie było w domu, był pełnoletni brat dziewczyny.zadzwonie do ojca i zapytam czy odwiedzi córkę aby formalności załatwić Napisze do sądu,że jest taka sytuacja. Dziękuję za pomoc