nabycie spadku bez odrębności lokalu mieszkalnego - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 23 maja 2018, 9:29

Witam , jestem nowa w dziale dodatków mieszkaniowych. nie Wiem jak ogarnąć przypadek ze spadkiem . Pani X nabyła spadek w 1/2 domu jednorodzinnego Drugą część nabyła jej siostra. Mam postanowienie sądu o nabyciu takiego spadku. Siostry nie maja ustanowionej odrębności lokali mieszkalnych . Podzieliły sobie mieszkania same na górę i dół . Pani X chciałaby ubiegać się o dodatek mieszkaniowy ale kto w takim przypadku potwierdzi powierzchnię? Każda z nich ma udział po 1/2 Jedna siostra zajmuje górę druga w tym domu nie mieszka ale cały dół zajęła sobie dla swojego syna.
W takim przypadku potrzebny jest wniosek do sądu o zgodny podział spadku? Proszę o pomoc
tapeta
Praktykant
Od: 23 maja 2018, 9:11
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 24 maja 2018, 10:26

Jeżeli jest postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku w 1/2 dla każdej z sióstr to moim skromnym zdaniem jeżeli to domek jednorodzinny powierzchnię potwierdza wnioskodawca jako zarządca swojej części lub organ właściwy na zaświadczeniu. (np. starostwo).
Może ktoś jeszcze spróbuje wypowiedzieć się w tej kwestii?
Klara27
Starszy referent
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 26 maja 2018, 20:38

Wątpliwe czy starostwo zechce potwierdzić. Jeśli się uda, to prosimy dać znac na forum.
Zapewne pozostanie oświadczenie właścicielki. W takim przypadku proponuję tekst: na podstawie ... (tu podać dokument odniesienia) oświadczam, że ...
(nie zapomnieć dodać klauzuli o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia).
Takim dokumentem odniesienia może być np. projekt budowlany budynku czy inwentaryzacja budowlana.
PCW
VIP
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 28 maja 2018, 7:29