Najem mieszkania córki - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 25 sty 2015, 22:10

Jestem początkujący w „branży” dodatków mieszkaniowych i na początek trafiła mi się sprawa opisana poniżej. Bardzo proszę o podpowiedź.

Opis stanu faktycznego i dokumentów złożonych do wniosku

Pan ‘X” złożył wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego, mieszka w domu jednorodzinnym, który jest w chwili obecnej własnością córki. Kilka lat temu właścicielem domu był wnioskodawca, notarialnym aktem darowizny przekazał dom na własność córce. W akcie notarialnym nie ma zastrzeżonej służebności.
Wnioskodawca przedstawił wraz z wnioskiem następujące dokumenty:
1. Umowę najmu spisaną z córką z daty 02.01.2015 r. - na najem mieszkania
o pow. 36 m2 składającego się z pokoju, kuchni i łazienki. (umowa nie została zgłoszona do żadnego Urzędu, mam na myśli U. Skarbowy).
2. Odręczne pokwitowanie odbioru kwoty za najem mieszkania z daty 15.01.2015.
3. Rachunek za węgiel,
4. Odcinek za styczeń z rachunku za energię elektryczną (bez potwierdzenia zapłaty)
5. Decyzję o wysokości emerytury,
6. Oświadczenie o dochodach (kryterium dochodowe spełniają średni dochód na osobę 1013 zł).

W mieszkaniu zamieszkuje wnioskodawca wraz z żoną ponieważ córka przebywa za granicą.

Wywiadu środowiskowego jeszcze nie przeprowadzano.

Mam pytanie, czy w ogóle taka umowa najmu może być brana pod uwagę jak opisana w pkt.1, i stanowi potwierdzenie tytułu prawnego w formie najmu do mieszkania? Córka przebywa za granicą i praktycznie cały dom wykorzystywany jest przez rodziców - czego oczywiście nie mogę udowodnić. Na córce spoczywa również obowiązek alimentacyjny względem rodziców i czy taka umowa najmu ma moc prawną w naszej sytuacji?
nuncz

Napisano: 26 sty 2015, 19:54

MA.

A przy okazji:
4. bezużyteczne w tym przypadku, konieczna raczej faktura