Działając na podstawie art. 105 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.) oraz na podstawie zarządzenia Burmistrza Miasta ……………na wniosek złożony przez: Pana …….zam. ………
POSTANAWIAM
umorzyć postępowanie w sprawie z wniosku z dnia ……..roku o przyznanie dodatku osłonowego
U Z A S A D N I E N I E
Dnia ……r. do tut. Ośrodka wpłynął wniosek Pana ……. o przyznanie dodatku osłonowego. W dniu ……... roku Pan ……..złożył w tut. Ośrodku podanie o wycofanie wniosku z prośbą o nie prowadzenie dalszego postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie. Ustalenie prawa do dodatku osłonowego wszczyna się na wniosek strony. Fakt wycofania przedmiotowego wniosku można potraktować jako prośbę o umorzenie postępowania. W związku z powyższym na podstawie art. 105 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego organ administracji publicznej może umorzyć postępowanie, jeżeli wystąpi o to strona, na której żądanie postępowanie zostało wszczęte, a nie sprzeciwiają się temu inne strony oraz gdy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym. W świetle powyższego należało orzec jak w sentencji decyzji.
POUCZENIE
Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w ………. za pośrednictwem Kierownika ………….w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Zgodnie z art. 127a § 1 i 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Skutkiem zrzeczenia się odwołania jest niemożność zaskarżenia decyzji do organu odwoławczego i wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
Na podstawie art. 41 § 1 i 2 ustawy z 14.6.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.