NOWA INFORMACJA DODATKOWA za rok 2018 - Księgowość

  
Strona 2 z 6    [ Posty: 56 ]

Napisano: 31 sty 2019, 9:00

sprawozdania finansowe, czyli bilans, rzis i zzwf oraz informację dodatkową.
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:


Napisano: 31 sty 2019, 9:24

Mamy koniec stycznia a wzorów tabel do informacji i zasad ich wypełniania nie ma.....extra :roll:
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 31 sty 2019, 9:29

Jest przecież załącznik nr 12 Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 = i nie wiem o jakich jeszcze tabelach mówimy?
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 31 sty 2019, 9:35

renia50 pisze:Jest przecież załącznik nr 12 Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 = i nie wiem o jakich jeszcze tabelach mówimy?
....NO WŁAŚNIE...NIE WIE czyli pojęcia nie ma o co chodzi i w co ją wpakowali lub sama się wpakowała. O Boże...
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 31 sty 2019, 10:13

To proszę mnie doszkolić i przedstawić tabele bo w rozporządzeniu nie doczytałam o tabelach tylko o załączniku.
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 31 sty 2019, 10:28

Służę uprzejmie:

https://www.afir.co/szkolenia/warsztaty- ... %2C31%2C28

POZNAŃ, 4 luty 2019 r.
TORUŃ, 5 luty 2019 r.
GDAŃSK, 6 luty 2019 r.
OLSZTYN, 7 luty 2019 r.
KIELCE, 11 luty 2019 r.
LUBLIN, 12 luty 2019 r.
WARSZAWA, 13 luty 2019 r.
BIAŁYSTOK, 14 luty 2019 r.
RZESZÓW, 18 luty 2019 r.
KRAKÓW, 19 luty 2019 r.
KATOWICE, 20 luty 2019 r.
OPOLE, 21 luty 2019 r.
WROCŁAW, 25 luty 2019 r.
GORZÓW WLKP., 26 luty 2019 r.
SZCZECIN, 27 luty 2019 r.
KOSZALIN, 28 luty 2019 r.
ŁÓDŹ, 1 marzec 2019 r.
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 31 sty 2019, 12:38

Mam sporządzić Informację dodatkową według wzoru określonego w nowym załączniku nr 12, nowego obowiązującego od 1 stycznia 2018 roku rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 roku w sprawie rachunkowości. Nikt nie narzuca że ma być to w formie tabeli czy części opisowej. Ma być załączona informacja a sposób jej sporządzenia sami musimy sobie opracować.
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 31 sty 2019, 14:47

...zgadza się. Część będzieszmieć w formie opisowej a część musisz mieć w formie tabel. I o omawiamy na szkolniu bo to BARDZO BARZO NIEBEZPIECZNE DLA WAS SPRAWOZDANIE.

Wyjdą na nim zgodności a raczej niezgodności pomiędzy poszczególnymi pozycjami....a najgosza dla OPSów to pozycja 1.1. bo jeśli finansujesz środki trwałe do 10 tys z paragrafu 421 to nie będziesz mieć zgodności amortyzacji z informacji dodatkowej z RZIS. Czyli może wyjść naruszenie zasady ostrożności....a Dep.BP.MF już w marcu 2018 zmienił stanowisko i podejście do tej sprawy....przypominająć o obowiązku stosowania art 7 UOR.

Masz paragraf Amortyzacja choć raz użyty w całej swojej karierze?
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:

Napisano: 31 sty 2019, 15:16

Jako jednostka budżetowa raz w roku - na 31.12. naliczam i księguję odpis amortyzacyjny od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
renia50
Referent
Posty: 341
Od: 06 lis 2017, 13:53
Zajmuję się: ksiegowa

Napisano: 31 sty 2019, 16:39

...akurat jak to prawda.

A zakupy np. laptopów z 421 do 10 tys. Księgujesz z użyciem konta 013. Ale potem dajesz w 401....czyli masz tego laptopa w tabeli do pozycji 1.1. w informacji dodatkowej, a nie masz w BI w rachunku zysków i strat.

CZYLI NARUSZENIE ART 7 UOR I ZASAD WYCENY

Na szkoleniach robię ćwiczenia w wypełnianiu informacji dodatkowej. I potem jak to się podsumuje za rok to wszystko wychodzi. :roll:

A RIO na swoich szkoleniach nadal Was wpuszcza w maliny...
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Od: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:



  
Strona 2 z 6    [ Posty: 56 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x